• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

refereren naar data op tab 2...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Berichten
49
Hallo,

Ik heb een excel met een dropdown gebasseerd op tab2, maar nu wil ik het zo dat als ik op tab 1 een selectie maak dat deze dan die naam weergeeft maar de waarde representeerd die op tab 2 achter de naam staat.

Ik weet niet of het kan maar ik zou het wel erg fijn vinden als het kan.

zie bijgevoegd document.

Bekijk bijlage agilecase.xlsxBekijk bijlage agilecase.xlsx
 
probeer het zo eens

Code:
=VERT.ZOEKEN(D$4;Sheet2!$B$4:$H$6;RIJ()-2;0)
 
Ben niet zo'n expert, het is mij niet duidelijk waar ik deze dien in te voeren?
 
ik krijg #NAME? te zien en dus niet werekend, zou je deze toe kunnen voegen aan het document en weer uploaden?

alvast bedankt
 
Dan moet je de formule even vertalen naar het Engels. VLOOKUP() en ROW()
 

Bijlagen

  • agilecase.xlsb
    10,2 KB · Weergaven: 15
aanpassing

Ik ben mogelijk niet duidelijk geweest in mijn verzoek, ik heb de lijst iets aangepast.

Ik wil graag dat wanneer ik de lijst aanpas dmv dropdown kist dat de uitkomst onder de streep veranderd naar de totale waarde die het representeert, gebaseerd op sheet 2 wat de ruwe data zal zijn/worden.


Bekijk bijlage agilecase.xlsb
 
Dit zou kunnen, maar er zijn misschien wel betere oplossingen.
 

Bijlagen

  • agilecase1.xlsb
    10,7 KB · Weergaven: 22
Super, Dank je wel! ben weer op weg geholpen voor zover. maar nog lang niet klaar, maar als ik vragen heb dan kom ik wel weer op het net!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan