refresh rate in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

amixpl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
46
ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet, maar heb steeds problemen met de refresh rate. ik zie via mijn monitor dat mijn resolutie 1920x1080 @60Hz maar op het moment dat ik speel zie ik dat de refresh rate te laag is. hoe fix ik dit??
pc:
processor:AMD Phenom II X4 965
moederbord:MSI 870-G45
intern geheugen: Kingston ValueRAM DIMM DDR3 1333 CL9, 6 GB (3 x 2 GB)
videokaart: Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E | CGAX-68524O
hardeschijf: Samsung HD204UI EcoGreen F4 2TB (bulk)
voeding: OCZ StealthXStream II 700W 70
koeling: Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-210
Monitor: Syncmaster P2270HD
hopelijk kan iemand mij helpen
 
dat er 60 herts staat betekend niet dat altijd 60 is
als een van je onderdelen te traag is (de bottleneck) om 60 beelden per seconde te berekenen loopt je spel lager
bij games is het meestal de grafische kaart.
maar die 60 herts is de maximale snelhijd van je beeldscherm
als je een 120 herts monitor koopt zul ge geen verschil merken als je spel vooreen maar 50fps haalt
 
een lagere resolutie helpt niet, want dan verandert het niet, en het kan niet aan mijn grafische kaart liggen want die zou het makkelijk aankunnen. het is ook niet zo dat het spel langzamerloopt, je ziet gewoon een streep naar boven gaan van het vorige plaatje. dus als je naar links beweeg zie je zo een streep naar boven gaan met het voorwerp voor de helft naar rechts. ik heb ook gekeken wat mijn fps is tijdens het spelen en die is gewoon netjes 60. dus het leek mij logisch dat het aan de refresh rate lag
 
dat heeft te maken met vsync.
bij de meeste monitors is de refresh rate in de breete hoger dan in de hoogte
normaal renderd de grafische kaart zo snel als ie kan en bv 61 past niet op het scherm en krijg je arthefacten. vsync inschakelen verhelp dit probleem
je vind dit meestal in de gameopties anders moet het via de instellingen van de grafische kaart.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vsync#Vertical_synchronization
 
hoe doe ik dat dan via de grafische kaart. want bij de meeste games zit deze optie niet.
 
jah ik weet niet hoe dat bij ati radeon zit maar bij mij
Knipsel.PNG

klik rechts op je bureaublad en kies grafische eigenschapen of ati controle centrum
volgens mij is dat catalist control center
iets in die aard ik weet niet hoe dat bij die kaarten zit en dan in de 3d opties
daar zet je vsync permanent aan.
ook als je de optie tripple buffer ziet zet dat ook aan want dat verhoogt de snelhijd van de kaart als vsync ook aan staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan