refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
ik heb 2 pc's met een prog. waarvan de datgrid's gekoppel zijn aan 1 acces database.
al ik ergens iets in type wordt het zonder problemen opgeslagen , maar om het op de andere pc te bekijken moet die data grid gerefresht worden.
ik dat het met een timer te doen , maar vind geen geschikte code.
kan iemand helpen ?

Gewoon per timertick de dataset herinladen. Dit wordt nooit gedaan, vermits dit bij
grote databases TE VEEL tijd vraagt!

heb je soms een ander voorstel ?
ik zou op de 2de pc willen zien als ik op de eerste iets gewijzigd heb

Dat wordt erg lastig. Mag het zo zijn dat het ene programma via (tcp/ip) de andere kan triggeren? Of wil je een service op de server maken die de database voor je beheert?

1e keus is makkelijker
2e keus is beter.

1. event afvuren naar programma als je weet welk ip adres. Beide programma´s moeten
dan elkaar kunnen herkennen.

2. event afvuren naar service op db. Deze service update de database en vuurt event naar andere programma met het commando een nieuwe set data te halen.

Beide gevallen zijn moeilijk realiseerbaar, je moet je dan gaan verdiepen in COM objecten. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt in Visual Basic, maar dat doe je niet in een paar dagen. (Wel heel leerzaam).

ik heb weing ervaring.
ik dacht van de datagrid of form te refreshen ?

Dus zoals ik al zei, indien jouw database van enige grootte is, kan en zal dit veel tijd
in beslag nemen alles te refreshen. Het daarentegen wel de simpelste oplossing.
Je kan dat altijd gebruiken als tijdelijke oplossing, tot je jezelf verdiept hebt in de
tcpClient e.d.

Ik ben het met WarnedGraph eens. Doe het eens met timertick.
(misschien hoef je maar een gedeelte op te halen, scheelt weer performance).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan