Refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hallo, ik wil graag iets (ongewoons?) doen op mijn website, ik wil dat het stuk met alle tekst en plaatjes enzo op mijn website refresht maar dat het linker stuk met alle links niet refresht (zodat ik niet in elke html-pagina opnieuw dat ding hoef te kopieeren)

Kijk naar het plaatje voor meer duidelijkheid (dat zal wel nodig zijn :D )

:thumb:
 

Bijlagen

  • website.jpg
    website.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 23
Bedoel je wel een 'refresh' of bedoel je dat je in het rechterdeel nieuwe pagina's wil laden terwijl de linkerkant dezelfde pagina blijft? Dat kan m.b.v. frames.

Je hebt dan 2 frames: links (rood) en rechts (blauw).

Als je een link in rood aanklikt om een andere page in blauw te laden verwijs je (met 'target') naar blauw. Rood laadt niet opnieuw blauw wel.

Als je een link in het blauw aanklikt om een nieuwe page in blauw te laden, heb je geen 'target' nodig. Alleen blauw wijzigt.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat is in ieder geval iets, maar ik ben eigenlijk niet zo heel geavanceerd met dit soort dingen dus kan je misschien een voorbeeld (of voorbeeldpagina in bijlage) laten zien, want ik weet nog steeds niet wat ik nouw precies in moet vullen.

Alvast bedankt.
 
Zie bijlage voor een voorbeeld.

Unzip en open frameset.htm (de startpagina als het ware)
Klik links op pagina 1 en rechts laadt pagina 1
Klik links op pagina 2 en rechts laadt pagina 2

In frameset definieer je een aantal eigenschappen van de 2 frames, bijv hoe breed ze zijn.
 

Bijlagen

  • frames.zip
    1,1 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan