regedit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gieleke_gretsch

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
5
sinds n paar weken sluit xp niet meer goed af. dit blijkt te komen doordat mn taskmanager aangeeft dat regedit open is. (is dus niet!)
kan alleen afsluiten als ik regedit via taskmanager handmatig uitschakel. (dit moet 2x, aangezien hij de eerste keer gelijk weer terug is)

hoe kan ik dit oplossen?
hij staat niet aangevinkt als op te starten prog...

iemand n idee?

thnx
Gieleke
 
Geplaatst door gieleke_gretsch
sinds n paar weken sluit xp niet meer goed af. dit blijkt te komen doordat mn taskmanager aangeeft dat regedit open is. (is dus niet!)
Maar hieronder staat er in feite dat Regedit weldegelijk geopend(actief) is.
Geplaatst door gieleke_gretsch
kan alleen afsluiten als ik regedit via taskmanager handmatig uitschakel.
Geplaatst door gieleke_gretsch
hij staat niet aangevinkt als op te starten prog...
Maar, hij staat er wel? Zo ja, dan kun je Regedit toch gewoon verwijderen?(ja, natuurlijk niet het programma zelf, maar uit de context wordt hier de verwijzing naar dat programma bedoeld)

Zo nee, dan kan dit ongemak waarschijnlijk door Spyware worden veroorzaakt, maar daarvoor zou je
hier te rade moeten gaan. Heb daar zelf nooit om consult gevraagd.

Succes,

Dennis.
 
volgens windows (taskmanager) is regedit actief ja, maar ik heb m niet open staan. bij msconfig staat ie niet als op te starten prog. dat bedoel ik.

ik kan regedit indd gewoon uitzetten, maar het is gewoon lastig om dat steeds te moeten doen als je je pc wilt afsluiten.

p.s. ik ben goed beveiligd, heb geen spyware, geen virus en geen trojans.
 
Start/Uitvoeren intikken msconfig ENTER en dan onder het tabblad 'Opstarten' kijken of 'regedit' daarbij staat, of iets wat erop lijkt met 'reg' erin.
 
Ja, de enige optie wat voor mij nog overblijft is, dat je misschien even het volgende kunt proberen:

1) Start/Uitvoeren en typ sysedit en klik op OK
2) Er worden nu 4 bestanden geopend en getoond, waaronder het bestand autoexec.bat
3) Sinds de komst van XP is zo'n bestand leeg, kijk maar voor de zekerheid of in dat bestand toevallig regedit vermeld staat. Zo ja, dan kun je dat(de hele regel) gerust verwijderen. Ik begrijp, dat dit een te simpele voorstelling van zaken is, maar ik zou anders echt niet weten waardoor regedit 'zomaar' actief wordt.

Dennis.

PS. Ik wist niet dat je al een reactie had gegeven, vandaar zo laat mijn reactie.
 
bedankt voor jullie hulp.

zoals ik al zei staat ie niet op t tablad opstarten bij msconfig.
in sysedit kan ik ook niks vinden.

zijn er nog andere mogelijkheden?
 
Geplaatst door gieleke_gretsch
p.s. ik ben goed beveiligd, heb geen spyware, geen virus en geen trojans.
En wat is de grootte van dat bestand bij jou?
(regedit.exe zit in de directory x\windows, waarvan x voor de drive-letter staat van je HD)

Bij mij in elk geval 153.088 bytes groot, mocht bij jou anders zijn, dan kan dat betekenen dat het bestand aangetast is.

Dennis.
 
bij mij is ie 138 kb. net als op mn windows cdrom, dus kan me niet voorstellen dat het daar aan zou liggen.

zal eens kijken of het uitmaakt als ik m vervang door degene die op de cdrom staat...
 
Als niets helpt kun je wellicht wat tweaken.
Misschien lukt het hier mee.
 
Download even Ccleaner van www.ccleaner.com en kijk of je de regedit-waarde kan VERWIJDEREN.

Hoe lees je hier bij punt C en dan "Bewerk de opstartlijst via Ccleaner".

Zorg wel dat je zeker bent dat het die Regedit-registerwaarde is die je gaat verwijderen.:D

James:)
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je het hebt over de legitieme registereditor in Windows?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan