• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel automatisch verplaatsen naar ander tabblad bij bepaalde status in dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilanka

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2023
Beste,
Wie kan mij helpen?

Ik heb een Excel sheet en ik zou graag bij een bepaalde status van een regel de regel automatisch naar een "Archief tabblad" willen verplaatsen. Is dit mogelijk?

Voorbeeld, cel C2 is status in behandeling, wanneer deze veranderd naar status afgehandeld moet hij naar een ander tabblad verplaatst worden. En uit huidige lijst van de sheet.

Alvast bedankt voor de reactie.

Dat kan met een stukje VBA.
Maar plaats wel een voorbeeld documentje.

Ik zie in je document geen mogelijkheid om de status op "Afgehandeld" te zetten anders dan dit zelf in te tikken.
Moeten de kleurtjes ook mee naar Blad2?

Raar dat de voorwaardelijke opmaak en dropdown weg zijn...
Heb ze nu opnieuw toegevoegd.

Nee de kleur afgehandeld hoeft niet meer naar volgende tabblad. Maar tabblad 2 is de data van de dropdown. Dus dan zou het tabblad 3 zijn denk ik waar het naar toe met. Als het maar een ander tabblad is.

Bijlagen

Hi Emiel, Ik zie niets gebeuren in het bestand...?
Als ik op tebblad1 de status verander naar afgewerkt, wil ik dat hij naar tabblad 2 verhuist.. als afgehandeld. Dus uit de huidige lijst. Ik zie in jouw bestand alleen harde tekst...

Heb je het wel getest?
Die harde tekst wil niet zeggen dat het niet werkt.
Wat emields voor je maakte werkt prima.

Jazeker ik heb de status van tab 1 gewijzigd in afgehandeld en ik zie niks gebeuren?

Heb je het bestand na het downloaden wel eerst gedeblokkeerd?

Yes, het werkt! Super bedankt. Nog 1 vraag hoe krijg ik het werkend op meer dan 40 rijen? Want het werkt alleen bij de bovenste rijen. Als ik zeg maar het document ga vullen dan werkt het bij een aantal rijen lager niet meer.

Zorg ervoor dat er geen lege regels tussen zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan