• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Regel doorhalen of laten verdwijnen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wybe66

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2025
Goedemiddag,

In bijgevoegd bestand staat een laadlijst.

Is het mogelijk dat als je in H3 het getal 1 zet dat de regel 3 wordt 'doorgehaald' of dat de complete regel 'verdwijnt naar 'blad 2', zodat de laadlijst actueel blijft?

Alvast bedankt.

Wybe

Bijlagen

Kunnen er bij meerdere rijen het getal 1 in gevuld worden?

Ja inderdaad, zodat de betreffende regels worden doorgehaald of verdwijnen

Komt dit een beetje in de buurt?
Er zijn 2 nwe tabbladen bij gekomen.
Tabblad "Opgeschoond". Hier zijn alle rijen verwijderd waar in tabblad "Data" een 1 staat genoteerd.
Tabblad "Verwijderd". Daar staan alle rijen welke in tabblad "Data" zijn verwijderd.

Bijlagen

Ja, dit zou mooi zijn.

Als ik nu echter een 1 invul in cel H7 gebeurt er niets.
Is het de bedoeling dat ik, na het 'invullen' van de 'eentjes', een selectie maak vanuit kolom H en vervolgens de de tabbladen 'Opgeschoond' en 'Verwijderd' handmachtig vul?
Is dit ook te 'automatiseren?

Laatst bewerkt:
Is het de bedoeling dat ik, na het 'invullen' van de 'eentjes', een selectie maak vanuit kolom H en vervolgens de de tabbladen 'Opgeschoond' en 'Verwijderd' handmachtig vul?
Nee. Je klikt, na alle eentjes te hebben ingevuld, op alles verversen en dan wordt op de achtergrond alles gewijzigd.
1741620207232.png

Met macro's ben ik niet bekend, maar ik probeer het even, de optie van Peter houd ik bij de hand.

Nee. Je klikt, na alle eentjes te hebben ingevuld, op alles verversen en dan wordt op de achtergrond alles gewijzigd.
Bekijk bijlage 383976
Bedankt , maar ik kan de bewerking niet uitvoeren.

Ik krijg de volgende melding:

Initialisatie van de gegevensbron is mislukt

Ik heb je bestand ook al opgeslagen als en een andere naam gegeven, maar dat werkt niet.
Heb je nog een oplossing?

Vreemd.
Waar heb je het geheel opgeslagen?
Met welke versie van excel werk je?
Kan je eens een schermafdruk plaatsen van hoe en waar de foutmelding optreed?

Mijn collega is er inmiddels mee bezig, op zijn computer werkt het bestand namelijk wel, op mijn computer niet, iets met een lokaal probleem?!

De office versie was erg oud, de door jullie gemaakte bestanden werken nu.
Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan