HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Beste,
Ik ben bezig met een bestand waar ik bij bepaalde regels een kopie van die regel wil hebben met B- ervoor.
Om een regel onder die regel te plaatsen heb ik de volgende code:
Hier kijkt hij in kolom 4 of er een B achter het artikel staat , zo ja een lege regel eronder toevoegen.
Tot zo ver is het mij gelukt.
Nu wl ik nog van de regel met de B er achter een kopie maken en deze plaatsen in de lege regel er onder maar dan wel incl de B- in het artikelnummer er bij.
Het is de bedoeling dat de gehele regel gekopieerd gaat worden.
In het voorbeeld heb ik mijn vraag neergezet zoals het nu is en hoe ik het graag zou willen hebben.
Het gaat hier om een artikelbestand van 8000 regels waar ongeveer 3000 regels tussen zitten waar dit van toepassing is dus vandaar dat ik het via VBA wil doen
Hopende dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Hoe het is :
en hoe het moet worden :
Groet HWV
Ik ben bezig met een bestand waar ik bij bepaalde regels een kopie van die regel wil hebben met B- ervoor.
Om een regel onder die regel te plaatsen heb ik de volgende code:
Code:
Sub Invoegen()
For i = 1 To 8000
If Cells(i, 4) = "B" Then
Cells(i + 1, 1).EntireRow.Rows.Insert
End If
Next i
End Sub
Tot zo ver is het mij gelukt.
Nu wl ik nog van de regel met de B er achter een kopie maken en deze plaatsen in de lege regel er onder maar dan wel incl de B- in het artikelnummer er bij.
Het is de bedoeling dat de gehele regel gekopieerd gaat worden.
In het voorbeeld heb ik mijn vraag neergezet zoals het nu is en hoe ik het graag zou willen hebben.
Het gaat hier om een artikelbestand van 8000 regels waar ongeveer 3000 regels tussen zitten waar dit van toepassing is dus vandaar dat ik het via VBA wil doen
Hopende dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Hoe het is :
Code:
Help001 Hemdtassen bedrukt "Helpmij.nl" 27/6*48cm 2000 B
en hoe het moet worden :
Code:
Help001 Hemdtassen bedrukt "Helpmij.nl" 27/6*48cm 2000 B
B-Help001 Hemdtassen bedrukt "Helpmij.nl" 27/6*48cm 2000