• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel invoegen in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

nander

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
Hallo,
ik heb een werkblad waarin ik twee kolommen (met formules) heb beveiligd.
Nu moet het voor de gebruikers mogelijk zijn om in dit werkblad rijen toe te voegen.
Via 'blad beveiligen' kan je een vinkje zetten bij 'rijen invoegen', maar de formule in de beveiligde velden worden niet overgenomen in de invoegde rij.

Ik ben bang dat dit via een macro moet, maar ik ben een nitwit wat programmeren betreft.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt,
Nander

PS
bijgevoegd het uitgeklede excelbestand.
de groene kolommen zijn beveiligd. De gele moeten worden ingevoerd. ATTACH]160115[/ATTACH]

Bijlagen

Het paswoord voor de bladbeveiliging is 1234 dit kan je wijzigen in de code, bereikbaar via ALT-F11

Bijlagen

Dank je wel!

Dit is precies wat ik zocht! geweldig.
Ik ga kijken of ik het in mijn originele spreadsheet verwerkt krijg. Dat laat ik je nog horen.

Voor nu ontzettend bedankt!:thumb:

Dan zou je deze regel nog moeten toevoegen aan de code zodat er zeker niet aan de formules kan geraakt worden.

Code:
Sub rij_toevoegen()
    With ActiveSheet
        .Unprotect Password:=1234
        .Rows(3).Insert Shift:=xlShiftDown
        .Range("C2:D2").Copy .Range("C3:D3")
        [B][/B][COLOR="#FF0000"].EnableSelection = xlUnlockedCells[/COLOR]
        .Protect Password:=1234
    End With
End Sub

'zeker' moet je met een korreltje zout nemen maar voor de modale gebruiker is dit veruit voldoende.

nog niet helemaal

Beste Cobbe,

Ik heb geprobeerd om de macro in te voegen in mijn eigen spreadsheet.
Ik heb de wachtwoorden aangepast en de range van cellen die als basis dienen voor het kopieren aangepast.

Ik loop tegen 2 problemen aan:
- Als ik de button activeer moet ik eerst alsnog het wachtwoord invullen (bij jou voorbeeld hoeft dit niet).
- En er wordt een verkeerde regel ingevoegd (de titelregel).

Hoe kan ik jou het originele document doorsturen (het is te groot om als bijlage toe te voegen), zodat je kunt kijken wat ik fout heb gedaan?

Je kan het bestand sturen naar cobbe at skynet punt be

Cobbe,
ook langs deze weg nogmaals ontzettend bedankt.
Ik ben er heel blij mee!

Nander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan