• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regel markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnydolphine

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een spreadsheet. Waarbij zich in een regel een cel bevind. De waarde van deze cel wordt bepaald door de berekening van het verschil tussen 2 data.
Nu wil ik bereiken dat als deze data een bepaalde waarde heeft (bv. 1) de gehele regel waarin deze waard zich bevind gemarkeerd wordt.
De markering kan gebeuren door bv vet/cursief tekst, rode achtergrond etc.

Via conditonal formula kom ik er niet.

PS...werk met een engelse versie van Excel 2010.

Thanx,

Jacky

toch maar even een voorbeeldbestandje posten, ontdaan van gevoelige info.

dan wordt je waarschijnlijk beter geholpen.

Als eerste hartelijk welkom op dit forum.

Je kan bij vw-opmaak de formule =$A$1=1 kwijt. (in A1 staat dan je getal)
Hierna alleen nog het bereik aanpassen waarop de vw opmaak van toepassing moet zijn - dat kan eenvoudig via vw opmaak - regels beheren.

Succes,

P.S.
Voeg de volgende keer inderdaad even een voorbeeld bestandje bij, dan had je er nu ook een terug gehad met de juiste formules op de juiste plaats.

Laatst bewerkt:
Cross posting????

Deze vraag staat exact gesteld op een andere site.

mvg Peter

Laatst bewerkt:
Peter59,

Crossposting is op Helpmij niet verboden.
Wel zou het attent zijn van de TS om een link aan te leggen in zijn vraagstelling naar de andere sites waar de vraag staat om zo dubbel werk van de vrijwilligers te voorkomen.

Leuk stukje tekst maar niet van toepassing op deze site.

Succes,

Laatst bewerkt:
Hierbij een proef bestandje

Sorry als ik op enige tenen heb gestaan, met het posten van mijn vraag op meerdere forums. Daar ik nog niet echt bekend ben in dit wereldje en geen idee heb welk forum mij een antwoord op korte termijn kan geven...heb ik de vraag op meerdere geplaatst.

Hierbij post ik echter een proef bestandje met in ieder geval de data die van belang is voor het markeren van de regel.

De bedoeling is dat als de waarde in het veld in kolom 3 mnd geen 0 weer geeft, de gehele regel een kleur krijgt. Dit zelfde geldt ook bij de veld waarde in kolom 1/2 jaar en de veld in kolom 1 jaar.

Houd mij aan bevolen voor iedere suggestie.

Thanx,

JackyBekijk bijlage regel markeren.xls

@Colombe,

Ja dat is inderdaad wat ik bedoelde. Hoe zorg ik dat dit gebeurd in mijn originele bestand?

Thanx,

Jacky

Hoe zorg ik dat dit gebeurd in mijn originele bestand
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Formule van de conditional format kopieren uit dit bestand en plakken in je eigen bestand.
Eventueel het bereik aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan