Excellerend
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2011
Beste medeforumleden,
Voor de VBA-helden onder ons een vraag.
Voorbeeldbestand zoals bijgevoegd is een fictieve situatie, maar wel in essentie vergelijkbaar met mijn bestand.
Ik heb een Excel-bestand die door een aantal personen wordt gebruikt, in dit voorbeeld verkopers.
Zij verkopen producten uit een assortiment, dit assortiment staat op het tabblad "SELECTIE".
Iedere week moet, aan het einde van de week, het verkoopresultaat worden verzameld.
In de werkelijke situatie bestaat het assortiment uit +/- 100 producten i.p.v. 5 zoals in het voorbeeldbestand dus ik wil dat de verkopers de verkochte producten (vooraf) kunnen selecteren.
Op basis van hun selectie moet van de betreffende rij de kolommen A t/m D worden gekopieerd en geplakt onder de laatste regel op het tabblad "GEGEVENS".
(Tabblad "GEGEVENS" en "SELECTIE" zijn van kolom A t/m D identiek)
Een aantal pogingen gewaagd, maar zonder het gewenste resultaat:
Ik hoop (verwacht
) dat jullie verder komen.
Alvast bedankt!
Grt. Peter
BIJLAGE: Bekijk bijlage Selectie_invoegen.xlsm
Voor de VBA-helden onder ons een vraag.
Voorbeeldbestand zoals bijgevoegd is een fictieve situatie, maar wel in essentie vergelijkbaar met mijn bestand.
Ik heb een Excel-bestand die door een aantal personen wordt gebruikt, in dit voorbeeld verkopers.
Zij verkopen producten uit een assortiment, dit assortiment staat op het tabblad "SELECTIE".
Iedere week moet, aan het einde van de week, het verkoopresultaat worden verzameld.
In de werkelijke situatie bestaat het assortiment uit +/- 100 producten i.p.v. 5 zoals in het voorbeeldbestand dus ik wil dat de verkopers de verkochte producten (vooraf) kunnen selecteren.
Op basis van hun selectie moet van de betreffende rij de kolommen A t/m D worden gekopieerd en geplakt onder de laatste regel op het tabblad "GEGEVENS".
(Tabblad "GEGEVENS" en "SELECTIE" zijn van kolom A t/m D identiek)
Een aantal pogingen gewaagd, maar zonder het gewenste resultaat:
Code:
Sub Invoegen()
Dim j As Integer
For j = 1 To 6
On Error Resume Next
If ActiveSheet.Shapes("Check Box " & j).ControlFormat.Value = 1 Then
ActiveShapes.Column("A:D").Copy
Sheets("GEGEVENS").Activate
Range("A2").Select
Selection.End(xlUp).Select
Selection.Insert Shift:=xlDown