• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkievermeer

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Beste mensen,

Ik heb een vraag over automatisch een regel toevoegen als er iedere keer 6 getallen ingevoerd zijn.
In blad 2 wordt een getal ingevoerd en op blad 3 wordt dan het verschil getoond.
Nu wil ik dat als er iedere keer 6 getallen ingevoerd zijn, er op blad 3 een nieuwe regel wordt toegevoegd incl. formule.
in de nieuwe regel moet dan het verschil komen van het laatste getal - het nieuwe getal in de nieuwe regel.

ik voeg er een voorbeeld bestandje bij.

Alvast bedankt
Henkie

Bijlagen

Dag Henkie,

bij deze wordt direct het resultaat gezet in blad 3 op de juiste plaats per keer een getal wordt ingevoerd.

mvg
Leo

Bijlagen

Leotaxi, bedankt voor je reactie.

Ik heb het idee dat ik niet duidelijk geweest ben.
Het getal dat in blad 2 ingevuld wordt moet altijd hoger zijn dan het vorige getal.
Het verschil bv B6-B5 dus 32 wordt dan in D2 van blad 3 gezeten B7-B6 in E2 van blad 3.
Dat lukt ook wel. Nu is het de bedoeling dat als F2 in blad 3 vanuit blad 2 (B8-B7) wordt ingevuld wordt er een nieuwe regel naar beneden wordt toegevoegd incl. formule. en daar komt dan in blad 3 (blad 2 A3-F2), (blad2 B3-B2) enz, enz.
Dit na iedere keer als in blad 3 bv F3, F4, F5 er een getal wordt gezet vanuit blad 2.
Het toevoegen van een regel lukte ook wel, maar alleen als ik er zelf een getal inzet en niet vanuit blad2. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

henkie

Ik heb altijd het idee dat als iemand dit gebruikt om het verschil tussen twee waarden te bepalen nog niet toe is aan VBA.

PHP:
=SOM(Blad2!B3-Blad2!B2)

Vul svp een stuk of tien datums in en laat in een nieuw voorbeeldje zie welke uitkomst je verwacht.

Test dit maar eens.

Bijlagen

en daar komt dan in blad 3 (blad 2 A3-F2), (blad2 B3-B2) enz, enz.

aangezien ik op blad 2 in kolom F geen gegevens zie,
sluit ik mij aan bij vraag naar voorbeeld
graag met 18 datums in blad 2
en verwacht resultaat in blad 3 ( dus uitkomst ) formules verzinnen we dan wel

mvg

Leo

Mega Honourable Senior Member,

Dit is precies wat ik bedoelde.
Is het ook mogelijk dat de lijnen in blad 3 meegaan?

Mijn dank is in ieder geval groot.

Laatst bewerkt:
Hierbij in het bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan