Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Ik heb een reporting tool en die maakt van csv files XLS files echter ik lees de csv in met php en ik wil een regel verwijderen waar een specifiek woord in voorkomt hoe doe ik dat?
Zie onderstaande code dit gebruik ik om de file in te lezen etc. en de onderste regel gebruik ik om een string te hernoemen.
Maar ik wil weten of het mogelijk is om in een regel een stuk text te zoeken en wanneer hij dit dan vind dat hij de hele regel verwijderd.
Nu hernoem ik CMD_process maar ik wil graag dat regel waar dit woord in voorkomt geheel wordt verwijderd.
Ik hoor graag van iemand.
Alvast bedankt.
Ik heb een vraag.
Ik heb een reporting tool en die maakt van csv files XLS files echter ik lees de csv in met php en ik wil een regel verwijderen waar een specifiek woord in voorkomt hoe doe ik dat?
Zie onderstaande code dit gebruik ik om de file in te lezen etc. en de onderste regel gebruik ik om een string te hernoemen.
Maar ik wil weten of het mogelijk is om in een regel een stuk text te zoeken en wanneer hij dit dan vind dat hij de hele regel verwijderd.
PHP:
// Lees de content van het bestand in een variable
$new_file_handle = fopen('c:\Intranet\components\reporting\files\Retailer\\' .$file_new, 'r');
$contents = fread ($new_file_handle, filesize ('c:\ Intranet\components\reporting\files\Retailer\\' .$file_new));
fclose ($new_file_handle);
// Controleer op CMD_process is het bestand, excel kan daar niet mee overweg
$contents = str_replace("CMD_process", "Error01 ", $contents);
Ik hoor graag van iemand.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: