regelafstand (of zoiets)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
er gaat van alles mis met Word2007.
nu heb ik, na wat geknutsel in verband met een gewijzigde standaardtaal (dat is Engels geworden en lijkt niet terug te zetten in Nederlands) een ander probleempje.
Als ik voordien op de Returnknop drukte, ging ik naar een nieuwe regel. Nu krijg ik er steeds een witregel bij. hoe maak ik hier een einde aan?
graag hulp, alvast dank
 
De standaardtaal heeft daar niets mee te maken. Het gaat om de de standaardstijlen die Microsoft bedacht heeft, waarbij bij elke Enter (=het beginnen van een nieuwe paragraaf) tussen paragrafen een lege regel komt (beter gezegd: Dat de afstand tussen paragrafen de hoogte heeft van een (lege) regel).

Kijk hier voor een fix en uitleg.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt tijs!

De standaardtaal heeft daar niets mee te maken. Het gaat om de de standaardstijlen die Microsoft bedacht heeft, waarbij bij elke Enter (=het beginnen van een nieuwe paragraaf) tussen paragrafen een lege regel komt (beter gezegd: Dat de afstand tussen paragrafen de hoogte heeft van een (lege) regel).

Kijk hier voor een fix en uitleg.

Tijs.

dit werkte meteen! maar gek dat dit nu pas zo werkt. ik werk al hele tijd met woord2007 en dit is eerste keer dat ik het zie.
weet je toevallig ook oplossing voor vraag die ik stelde over de standaardtaal die van Nederlands Engels is geworden en wat ik er niet meer uit krijg?
 
Ik kan je geen verklaring geven voor dat het probleem er eerder niet was. Misschien zijn (ondertussen) de standaardinstellingen van Word teruggezet op de een of andere manier, waardoor je weer die 'dubbele regelafstand' (terug-)gekregen hebt.

Ook heb ik geen (directe) oplossing voor je 'taalprobleem'. Stel daar even een nieuwe vraag over.

Fijn dat mijn vorige posting je zo goed geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
van regen in de drup?

Ik kan je geen verklaring geven voor dat het probleem er eerder niet was. Misschien zijn (ondertussen) de standaardinstellingen van Word teruggezet op de een of andere manier, waardoor je weer die 'dubbele regelafstand' (terug-)gekregen hebt.

Ook heb ik geen (directe) oplossing voor je 'taalprobleem'. Stel daar even een nieuwe vraag over.

Fijn dat mijn vorige posting je zo goed geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

ik heb fix toegepast, maar nu ben ik allerlei andere leuke mogelijkheden en features kwijt. hoe maak ik het ongedaan?
 
Geen idee waar je het over hebt, dus ik heb ook geen oplossing voor je: De fix zou (precies zoals in de 'handmatige' manier van doorvoeren op dezelfde pagina) uitsluitend aanpassingen doen in een stijl.

'Features' die uitgeschakeld worden door de fix heb ik dus geen idee van. Als je de 'handmatige' instructie volgt en dan een andere stijlset dan 'Word 2003' als standaard kiest, misschien helpt dat.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan