Regelmatig BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik heb hier een pc staan. Een Acer Aspire M5640 met Windows 7 Ultimate x64 op. Ik heb de pc gekregen met W7 ultimate x86 op. Het probleem was da de pc soms gewoon vast liep (enkel muis bewegen) en regelmatig BSOD's.

Ik heb memtest gedraaid, zonder dat deze iets gevonden heeft. Ook heb ik even een andere HDD geprobeerd en hier Windows 7 opgezet, wel de 64 bits versie. Nu leek alles goed te gaan. Alle drivers up to date en Windows is ook up to date. Nu was ik daarnet Office aan het installeren, en hop daar was weer een Blue Screen. Na de reboot kort erna weer één. Ik heb Blue Screen viewer van Nirsoft even gedraaid en de resultaten zitten in de bijlage. Nu ben ik de Office updates aan het doen en gaat het weer een tijdje goed.

Weet iemand wat de oorzaak is van de blue screens?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Wel een memtest vanaf een cd of stick?
http://www.memtest.org/#downiso

Zou de schijf ook eens controleren met een chkdsk /r vanaf de Win7DVD in de console.

Hij heeft fouten in de paging en dat kan in het geheugen of wisselbestand gebeuren.

Ik heb memtest van de Hirens Boot CD gedraaid. chkdsk /r zal ik proberen.

Er lijkt idd iets adh te zijn met je harde schijf. Voor het door lange pier gestelde chkdisk uit.

Ja. CHKDSK is nu bezig. In de PC zit 2 keer een WD 320 GB hardeschijf. Op de eerste stond Windows, en de 2e was ongebruikt. Dus heb ik Windows opnieuw geinstalleerd op de 2e harde schijf, maar deze lijkt dus ook kapot te zijn? Lijkt me sterk...

Mij ook, ook alle updates staan erop? zoals sp1?

Kijk ook eens in de logboeken of je iets anders vind dan die eerdere over win32k.sys en ntfs.sys.

Windows is volledig up to date.

En in de logboeken vind ik niets over deze 2 bestanden.
Chkdsk /r is ook gebeurd, hoewel ik hier geen resultaten vind in het logboek.

EDIT: De eerste HD waar Windows eerst op stond, was wel versleten denk ik. Hier kreeg ik regelmatig vastloopers mee, en die heb ik met de 2e harde schijf niet meer. BSOD's had ik op de eerste HD ook al, en nu op de 2e dus ook.
De eigenaar vertelde me dat dit probleem nog niet zo lang is. Dus het is zeker iets hardware matig. Na die 2 BSOD's van vanmorgen heb er ik vandaag geen meer gehad...

Laatst bewerkt:
Wordt lastig zoeken dan.
Lijkt mij sterk dat het er iets mee te maken heeft maar toch, is er een nieuwere bios versie?

Onderzoek ook eens wat het geheugen aan voltage nodig heeft en hoe het in de bios staat.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

En welk merk voeding en wattage zit erin?
Is er miss een andere videokaart ingezet?
Ik ga richting die kant uit denken.

De recentste BIOS staat geinstalleerd. De voeding is een Delta Electronics (merk dat Acer vaak gebruikt) die 250 watt kan leveren.
Er bevind zich 3 GB RAM geheugen in. (Print Screens van CPUZ bevinden zich in de bijlage. Het 1 GB latje heeft andere specifcaties dan die van 2 GB, maar de configuratie heeft jaren zo gewerkt.
De voltages vanuit de BIOS.

CPU Vcore : 1,168V
Chipset Voltage : 1,344 V
+3.30V : 3,312V
+5.00V : 5,026BV
+12.0V : 11,766V
8VSB : 5,053V

Er zit een ATI Radeon HD2600 videokaart in. Deze is nooit vervangen.

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    39,6 KB · Weergaven: 35
  • 2.png
    2.png
    41,4 KB · Weergaven: 29
Ja, het vinden van de driver zal moeilijk zijn. Daarom heb ik nu de chipset driver van de nVidia site gedownload, want deze stond niet op de Acer website.
Nu afwachten of de PC nog een BSOD krijgt. Echt raar want de pc zelf werkt als een trein...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan