Regelmatig BSOD

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hope2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hope2

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Ongeveer een half jaar geleden kreeg een collega van me zijn pc een BSOD. Hij heeft toen de pc opengemaakt en gereinigd. Hij deed het toen een tijdje goed tot hij opeens terug een BSOD kreeg. Ik heb toen de pc volledig opnieuw geïnstalleerd en meteen een ander scherm (2e hands LCD) aangekoppeld.
Enkele dagen later opnieuw een BSOD. Ik heb de dumpfile bekeken en dacht dat het aan de grafische kaart lag. Ik merkte dat er nieuwe drivers beschikbaar waren voor deze kaart en heb deze dan ook geüpdated. Alle andere drivers gecontroleerd en alles is up-to-date.

Enkele dagen later was het opnieuw prijs. Heb er toen enkele testing tools op losgelaten.
Scandisk (HDD) -> OK
Memtest (RAM) – 10 keer laten lopen -> OK
Hot CPU tester (CPU – MOBO) -> OK
Furmark (GPU) -> OK
BurnInTest -> OK

Ben de pc bij hem thuis opnieuw gaan opstellen. Het scherm heeft een DVI aansluiting en de pc niet. Heb het scherm dus aangesloten op de HDMI-poort van de pc via een verloopstukje. Toen ik aan het verloopstukje kwam om te kijken of dit goed bleef zitten, heeft dit waarschijnlijk terug een BSOD veroorzaakt (heb het niet gezien daar ik aan de andere kant stond, maar hoorde opeens de pc opnieuw opstarten).
Ik heb de dumpfiles bekeken en opzoek werk gedaan op internet, maar raak er niet wijs uit. Kan dit aan het nieuwe scherm liggen of kan het toch het RAM geheugen zijn?

Graag zou ik de dump-files in bijlage toevoegen, maar dit blijkt een probleem te zijn (.dmp -> invalid file; .jpg -> geen geldig afbeeldingsbestand; .bmp -> geen geldig afbeeldingsbestand; .doc > file mag niet groter zijn dan 100kb).

Acer pc
Besturingssysteem: Windows 7
RAM: 3Gb
Video: Nvidia 9200

Tja, de oorzaak kan in van alles zijn gelegen. Gelet op wat je schrijft en wat (kennelijk) mag worden uitgesloten, zou ik om te beginnen een heel kleine en simpel uit te voeren test doen : verbind de monitor eens middels een ouderwetse VGA verbinding zonder verloopstukjes etc. etc. en laat de machine eens even werken.

Dit scherm kan niet middels VGA aangesloten worden. Het heeft enkel een DVI aansluiting, en dan nog eentje dat volledig digitaal is. Dus een verloopstukje van DVI naar VGA werkt niet. Ik heb hen een reserve scherm van mezelf gegeven en heb gevraagd hier even mee te proberen.
Ik laat het vervolg hiervan nog weten.

Een ander scherm met VGA aansluiting aangesloten. Tot nu geen problemen meer gehad. Ik vermoed dat de zware DVI kabel van het scherm het verloopstukje teveel naar beneden trok waardoor er speling op de aansluiting kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan