Regelmatig "geen signaal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik heb met mijn nieuwe MSI laptop zelden problemen met internet maar mijn vrouw gebruikt mijn oude Dell laptop en heeft vaak geen signaal/zeer zwak signaal enz. terwijl ze in dezelfde kamer zit.
Kan dat te maken hebben met de kaart of weet iemand hoe dat zou kunnen komen en hoe kan ik dat oplossen. Ze heeft een kaart, er zal wel een naam voor zijn, aan de zijkant in de laptop die er een eindje uitsteekt.
 
Ga naar de geavanceerde instellingen van de wifi driver. Via het Apparaatbeheer kun je bij die geavanceerde instellingen komen. Er zijn mogelijk twee tabbladen die je dan moet raadplegen 1 energiebeheer en 2 geavanceerd.

Via het 1e tabblad energiebeheer ga je er voor zorgen dat de wifi adapter altijd van voeding wordt voorzien.
Via het 2e tabblad geavanceerd is dan in te stellen hoeveel voeding er naar de wifi adapter toe gaat. Des te meer voeding des te krachtiger werkt de WiFi-adapter.

Ontvangen en zenden moet van twee kanten komen. Als het wifi basisstation sterk is en de wifi adapter zwak, dan kun je namelijk niet zoveel.

Tip: Schrijf even op hoe alles staat als je begint. Dan kun je altijd terug naar het oude.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Moet nu gaan eten en zodra ik terug ben zal ik het even nakijken en laat ik van me horen.
 
Graag nog een beetje hulp want ik weet er te weinig van.
Het lijkt simpel wat je schrijft maar ik zie niet wat je bedoelt.
Het is hier neem ik aan?
Ápparaatbeheer.JPG
 
Ja dat is de goede. Probeer gewoon. Schrijf alles op he kun je altijd terug naar het oude.

Je kunt het, niet bevreesd zijn dat het fout gaat. Dan nog dit.


Als je de verbinding kwijtraakt, om deze daarna weer automatisch op te pakken, dan verlies je het wifi signaal. Als eerste moet je eens een ander wifi kanaal proberen, waarbij je eerst schakelt van 1 naar 6, dat is het meest populaire wifi kanaal) en 11.

Als een van die wifi kanalen het goed doet, dan blijf je daar lekker bij hangen. Nog niets, dan 3, 8 en 13 proberen. Maak notities.
 
Maar ik zie niet wat ik kan veranderen.
Het zijn schermpjes van mijn eigen laptop en niet van die Dell want dat gaat even niet maar alleen de naam van de kaart is anders en verder is het hetzelfde.
Energie.jpg
Geavanceerd.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan