Regelmatig last van BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtheproduckt

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
19
Hallo

Ik heb een al tijdje last van systeem crashes waarbij er een BSOD in het scherm tevoorschijn komt. Dit probleem doet zich de laatste tijd steeds vaker voor. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen. Ik heb bijvoorbeeld het programma Whocrashed gebruikt om te kijken waar de fout zat (zie bijlagen). Dit programma laat zien dat de fout zit in een Windows kernel, maar bij elke crash staat er een andere Windows kernel. Ik heb de computer 3 keer compleet geformatteerd met DBAN en opnieuw geïnstalleerd, maar dit lijkt het probleem niet te verhelpen. Ik heb ook het werkgeheugen gecheckt met Memcheck84 maar dit levert niets op. Ook de hardeschijf, de processor en de videokaart heb ik gecheckt en alles kwam goed uit de test. Ik hoopte erop dat jullie me een oplossing zouden kunnen geen voor dit probleem. Ik heb een methode gevonden genaamd driver verifier, maar dit is iets dat ik pas op het laatste moment wil gebruiken als ik geen andere keuzes meer heb. Misschien dat het updaten naar Windows 8.1 deze fout zou verhelpen aangezien het aan de Windows Kernel ligt?

De specificaties:
Systeem: Acer Aspire X1700
Besturingssysteem: Windows 7 Home premium 64 bit(helemaal up-to-date)
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Werkgeheugen grootte: 4GB
Videokaart: nVidia GeForce 9300GE 256 MB DDR2

1.PNG2.PNG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Het is een 64 bit systeem (ik heb het bericht erop aangepast)

ik heb alle drivers gecheckt en ze lijken allemaal up-to-date. dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
 
Ik heb het gecheckt door te kijken naar welke onderdelen van welke leverancier zijn met Speccy. Daarna heb ik hun sites afgezocht naar eventuele beschikbare updates. Ik heb gekeken naar nVidia voor de chipset naar Intel voor de porcessor en naar Acer voor de moederbord. Bij gen een van deze leveranciers waren er updates beschikbaar.

ik heb zojuist ook driver verifier gedraaid om alle drivers te testen door ze te belasten, maar dit levert ook niets op. In theorie moet de computer een BSOD krijgen maar dat doet hij niet. Ik weet me echt geen raad meer met dit ding

ik ben het wel met jou eens dat de fout ergens in de drivers moet zitten, maar de grote vraag is natuurlijk welke. Dan pas kan ik een oplossing vinden
 
Post een schermafbeelding van Apparaatbeheer. (Info)



Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report

Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmonjusttheproduckt (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)

Upload dit bestand op Dropcanvas

Post de hyperlink in je volgende reactie.




Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"



  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
  • List last 10 Event Viewer Content
  • List Installed Programs
  • List Devices Only Problems
  • List Minidump Files
  • List Restore Points aan


  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.



Download
51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.



Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%Programfiles%\devcon" (Let op de aanhalingstekens!)

Download Devcon
Dubbelklik devcon.exe en laat deze uitpakken naar *C:\Program Files\devcon

**Typ: cd "%Programfiles%\devcon\i386"
Typ: devcon find * >>%UserProfile%\desktop\devconlog.txt
Sluit alle vensters en voeg deze devconlog.txt gemaakt op je bureaublad toe als bijlage aan je volgende bericht

*Onder de map devcon worden 2 mappen aangemaakt:
  • i386
  • ia64
**Typ: cd "%Programfiles%\devcon\ia64" als je besturingssysteem x64 is.
Hier kan vastgesteld worden of je besturingssysteem 32 of 64bits is.




  1. Download Das naar je bureaublad.[/*]
  2. Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
    Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

    opdracht.gif
Typ: cd "%UserProfile%\desktop"
Typ: DaS_21 /f
Er zal op je bureaublad een bestand log.txt verschijnen.

Post het log




Graag zie ik in je reactie het volgende:
  • afbeelding apparaatbeheer
  • rapport perfmon
  • log minitoolbox
  • log bluescreenview
  • log devcon
  • log Das
 
dit zijn ze als het goed is allemaal behalven de tweede. nadat ik de commando had ingevoerd in "uitvoeren"kwam er een error.
ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 

Bijlagen

  • apparatenbeheer 1.jpg
    apparatenbeheer 1.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 43
  • apparatenbeheer 2.jpg
    apparatenbeheer 2.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 38
  • Bluescreenfinder.txt
    3,9 KB · Weergaven: 11
  • devconlog.txt
    14,3 KB · Weergaven: 12
  • log.txt
    27,9 KB · Weergaven: 13
  • Result.txt
    34,5 KB · Weergaven: 20
Ik zie in de liijst stuurprogramma's nergens iets van een Chipset stuurprogramma staan.

Download via onderstaande afbeelding de Intel® Driver Update Utility en voer deze eens uit
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik al eerder geprobeerd het programma zegt dat er geen beschikbare drivers zijn voor mijn systeem :(
 
Surf hier naar toe en klik de optie Automatically find drivers for my NVIDIA Products
 
ik heb dit zojuist geprobeerd en er staat dat de meeste recente versie van de driver al geinstaleerd is.
 
Ik heb een al tijdje last van systeem crashes waarbij er een BSOD in het scherm tevoorschijn komt.
Hoe lang heb je er al last van en heb je toen specifieke programma's geïnstalleerd?
Denk aan andere/nieuwe beveiligingssoftware enz. (of b.v Nvidia software).
Vink bij run> msconfig>opstarten eens alles uit (ook je antivirus en evt. 3th party firewall) en kijk wat het resultaat is.
Vink daarna alles 1 voor 1 (telkens opnieuw opstarten) weer aan, met een beetje geluk vind je de boosdoener.
Begin met je beveiligingssoftware. In principe hoeft alleen de beveiligingssoftware aangevinkt te zijn, de rest kun je altijd handmatig opstarten als je er daadwerkelijk gebruik van maakt.
Veel software start onnodig automatisch mee op wat de kans op BSOD's e/o conflicten vergroot.
Ze vechten onderling als het ware om als eerste te mogen opstarten. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan