Regelmatig opstart fout na aanmelding, foutcode: 10000050

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1155

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
50
IK heb op een computer die Juni vorig jaar is gekocht stteds aanlog problemen.
De computer is uitgerust met XP, heeft 2GB intern geheugen en heeft een eigenaar account en een gast account die af en toe wordt gebruikt en op beide accounts komt dit probleem regelmatig voor.

De computer start op en geeft het inlogscherm met de naam van de eigenaals al account en he gast account.
Als we op 1 van de accounts klikken start de computer op de betreffende account op en als het hele buroblad helemaal voorstaat volgt er ineens heel even een blauw scherm met meldingen, maar die is niet te lezen, want de computer start gelijk opnieuw op.

Als ik later de computer dan wel een keer helemaal opgestart krijg zie ik in het logboek voor het systeem de volgende fout melding staan:

System Error
Category (102)
Gebeurtenis ID 1003
Fout code 10000050
Parameter 1: b4385138
Parameter 2: 00000000
Parameter 3: 8052ab28
Parameter 4: 00000000

Als ik terug blader in het logboek zie ik deze melding verschillende keren staan, waarbij alle gegevens gelijk zijn op parameter 2 na.
Deze heeft wel steeds b4 als begin maar geeft verder steeds een andere code.

Wie kan me helpen dit probleem op te lossen.
 
Je kan proberen windows opnieuw te installeren
 
Geheugen of driver conflict en dan speciaal van de videokaart.
Hoe wordt de pc onderhouden? Vaak of helemaal nooit?
 
eigenlijk niet

hoi,
eigenlijk wordt de computer niet onderhouden.

Maar ik heb de computer net 2 weke geleden zelf compleet opnieuw geinstalleerd

groetjes Henk
 
Dat blauwe scherm staat info op die belangrijk is om het probleem op te lossen.
Nu valt de pc uit of start opnieuw op na het blauwe scherm en dat willen we niet je wilt dat het blauwe scherm blijft staan zodat je die gegevens kunt doorgeven hier op t forum.

Dit doe je zo:

* rechtermuisknop op Deze Computer > kies "Eigenschappen".
* Ga naar tabbladje "Geavanceerd"
* klik op knopje "Instellingen" (onder kopje 'Opstart- en herstelinstellingen')
* Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Krijg je nu dus een blauw scherm dan blijft dat staan en kun je de gegevens overschrijven en hier posten.

Foto:

f_2222m_9ec8bd4.jpg


Wat je ook kan doen is de pc cleanen met bv ccleaner en scannen op virussen en spyware.
Probeer je ervan te overtuigen dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd voor je videokaart en netwerkkaart doe dit desnoods opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Instelling aangepast en 4 keer zelfde melding nu.

We hebben de instelling van de compuetr aangepast en de computer is net weer 4 keer tijdens opstarten vast gelopen met de volgende melding:

Er is een fout opgetreden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
Moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
Weergegeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste is geïnstalleerd, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):s

***STOP: 0X00000050 (0XB448D138, 0X00000000, 0X8052AB28, 0X00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

Heeft iemand van jullie enig idee.

Het betreft hier een computer met moederbord met onboard videocard en soundcard, maar die worden niet gebruikt.
Er wordt gebruik gemaakt van een appart geinstalleerde videocard en appart geinstalleerde geluidscard met 5+1 speakersysteem.

Groeten,
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan