Regelmatig storing/geen verbinding internet via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, je wilt echt router(-functionaliteit) hebben tussen jou en Internet (hetzij vanuit de routermodem van de provider, hetzij vanuit een apparaat (breedband router) die je zelf koopt en "er tussen zet").
Dus een goed plan om meteen actie te ondernemen (richting Ziggo).

Verder: Sorry dat ik je niet wilde geloven m.b.t. het publieke ip-adres dat je noemde in posting #13: Ik ging er vanuit dat bridging-modus niet actief zou zijn (omdat het niet standaard is).
Ook ik ben dus 'geschrokken' van de huidige situatie en gaf daarom de waarschuwing in posting #15.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb wederom met Ziggo gebeld, en heb volgens hun een standaard modum zonder Wifi.

Ik krijg nu kosteloos van Ziggo nieuwe modum met Wifi toegestuurd, en duurt 7 dagen eer ik deze nieuwe modum in huis heb.

Vraag, is het veilig voor mij om nog verder op internet te gaan, met deze (onveilige) modum?

Hoor het graag.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet, vind ik, tenzij je (desnoods voor de 7 dagen-periode geleend van iemand) een breedband router er tussen zet.

Tijs.

Eigenlijk niet, vind ik, tenzij je (desnoods voor de 7 dagen-periode geleend van iemand) een breedband router er tussen zet.

Tijs.

Heb net nog gekeken, en heb al meer dan 10 jaar internet bij Ziggo, met deze standaard modum zonder Wifi. Dus met andere woorden, al meer dan 10 jaar LEK hackbaar internet :eek::eek:

Maar er is gelukkig tot nu toe nooit iets verdwenen van saldo bij de bank of zoiets. Dus nooit problemen ermee gehad.

Dat dit hier met een simpele printscreen is ondekt, is mijn geluk. Ga vandaag nog even rond informeren voor een tijdelijk modum met Wifi.

Bedankt voor de antwoorden en oplossing ervan :thumb:

Zodra ziggo deze nieuwe modum heeft afgeleverd bij mij, en ik het aangesloten heb met de nieuwe kabels en zo, plaats ik op nieuw hier een printscreen zodat jullie kunnen zien, of het met die nieuwe modum wel goed zit?

(deze standaard modum sluit ik straks direct af)

Groet,
Reindert

Dit hieronder is wat ik kon vinden. Maar zag in apparatenbeheer dat die family controller er nog gewoon staat. Had nogmaals uitschakelen/verwijderen aangegeven, en had toen helemaal geen verbinding meer.

*IPadress: 82.217.192.170
*Provider: ziggo.nl
*Hostname: 52D9C0AA.cm-11-1d.dynamic.ziggo.nl
*Socket: 49890

Ik quote mijzelf maar even. Heb reeds deze nieuwe modem van ziggo ontvangen, en geinstalleerd. Hieronder het nieuwe adres;

IPadress: 82.217.227.55

Provider: ziggo.nl

Hostname: 52D9E337.cm-11-1d.dynamic.ziggo.nl

Socket: 59784

Ik durf geen printscreen te plaatsen, ben bang dat dan alles weer open legt bij mij.

Hoor graag of alles nu goed zit bij mij?

Groet,
Reindert

Dit is (weer) uitvoer van (bijv.) http://www.watismijnip.nl
Waar jij moet kijken is echter bij (zie ook posting #14):
Start cmd.exe
In het cmd-venster:
ipconfig

Staat daar bij de bedrade netwerkverbinding een 192.168.x.x ip-adres, dan zit je pc/laptop nu achter een router en kan die pc/laptop niet meer rechtstreeks worden aangevallen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Jep staat er!! geloof mij maar!!

ipv4 address 192.168.........

Subnet mask 255.255.......

Default gateway 192.168.........

:d Ik zit nu dan eindelijk safe op het net :) Nogmaals bedankt bedankt voor de waarschuwing en hulp :thumb::thumb:

Ik zet dit topic als opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan