Regelmatige computeruitvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nayru9572

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Ik ben redelijk slecht met computers, het enige dat ik kan is iets installeren en het internet gebruiken dus ik weet niet of ik juist zit voor deze vraag of niet. Een paar weken terug begon mijn computer opeens vanzelf uit te vallen en te herstarten. Eerst dacht ik dat het eenmalig was maar uiteindelijk begon het steeds sneller na elkaar af te sluiten en te herstarten. Sinds gisteren valt hij zelfs uit als ik hem probeer op te starten! Dus nu kan ik helemaal niet meer op de computer en kan ik dus niet eens mijn data verplaatsen naar de harde schijf! Ik weet maar weinig over computers dus het enige wat ik erover kan zeggen is dat mijn computer een windows is. Het is niet veel maar kan een van jullie me alsjeblieft helpen? Alvast bedankt.:)

Het zou kunnen dat het een computervirus is. Heb vaker gehoord over virussen die je computer automatisch laten herstarten en uitgaan.
Of dit het geval is kan ik natuurlijk niet bevestigen ;) zou best een hardware probleem kunnen zijn.

Zou hem dan toch maar na laten kijken door iemand met verstand van zaken, niemand in de familie of kennissenkring?
Lijkt mij een combinatie van stofophoping en een onderdeel wat niet meer wil.

1. Als het een hardware probleem is, dan hoor je piepjes. Op internet kan je opzoeken waar deze piepjes bij horen.

IBM bios piepjes

1 korte pieptoon, Normale post – systeem is ok
2 korte piepjes POST Fout – foutcode weergegeven op het scherm
Geen piep Voeding of het systeem aan boord probleem
Continu piepen van de voeding, het moederbord, of het toetsenbord probleem
Herhaling van korte pieptonen Voeding of het systeem aan boord probleem
1 lange, 1 korte piep-systeem aan boord probleem
1 lange, 2 korte piepjes Beeldschermadapterkabel probleem (MDA, CGA)
1 lange, 3 korte piepjes Enhanced Graphics Adapter (EGA)
3 lange pieptonen 3270 toetsenbord kaart

2. Maar het kan ook zijn dat de pc van binnen te vervuild is met stof. Hierdoor kan de processor zijn warmte niet meer kwijt en valt de pc termisch uit.

3. De voeding begint slechter te worden. Naarmate hij minder stroom kan gaan leveren, des te minder hardware gevoed kan worden en dan gewoon uit valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan