Regelmatige uitval internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pebbles84

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Mijn internet doet al een hele tijd vreemd. Regelmatig komt door de signaalsterkte-streepjes ineens een rood kruis te staan, en dan heb ik geen internet meer. Als ik klik op 'problemen oplossen', dan duurt het een paar minuten en dan werkt het weer, met de volgende melding:

Internetfout_zps86356a35.jpg

Ik heb draadloos internet, het ligt denk ik niet aan de provider of de router, maar echt aan deze pc, omdat we met een laptop of telefoon nooit problemen hebben. Bij sommige websites gebeurt het ook nooit, bij andere websites valt het elke keer uit. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp :)

Bedankt voor je reactie. Misschien had ik het er even bij moeten zetten, ik heb Ziggo.

Ik zie op de website staan dat modem en router niet op de grond zouden moeten staan, dat is bij mij wel het geval. Ik zal in elk geval eens proberen ze ergens anders neer te zetten, wie weet helpt het.

Ik denk niet dat dat iets gaat helpen, maar je kan proberen. Ik vond het onderste stuk interessant waar stond dat je wifi op het ideale kanaal moest zetten. Ik denk dat dat wel iets kan helpen

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien even handig om hardware te vermelden van pc die het niet doet drivers van deze up to date. en op welke afstand zit je van de router?

De afstand is ongeveer 15 meter (al staat de pc wel in een andere kamer dan de router).

Sorry, ik heb zo geen idee van drivers (ik ben computer-technisch niet zo heel handig ;-)). Kan ik dat ergens opzoeken? Anders zou ik het straks even aan iemand na moeten vragen.

De draadloze ontvanger geeft wel signaal? Rechtsonderin bij het klokje staat als het goed is het icoon van de signaalsterkte.

Hoi,

Mogelijkheid om even dichterbij te proberen? want denk dat dit een beetje te ruim is voor een goede werking.

Wat zijn jullie snel :)

@pete1800: Ja, er is wel signaal, 3 van de 5 streepjes.
@jensvde: bedankt, ik ga eens kijken!
@Modag: Ik zal eens kijken of ik hem wat dichterbij kan halen :)

Uit nieuwsgierigheid, is het te verklaren dat het bij sommige websites altijd uitvalt, en bij andere nooit?

Het is trouwens 2 jaar lang goed gegaan met de router op die plek en de pc op deze plek, maar sinds een paar maanden is dit probleem ontstaan, terwijl we verder niets veranderd hebben.

Hoi,

Kijk misschien veranderd dit iets maar is er in de paar maanden iets veranderd iets tussen gekomen? maar is even goed gewoon te proberen hoor

Ik ben daar een tijdje geleden ook mee bezig geweest, toen bleek ook dat de router op een beter kanaal moest komen staan. Op het kanaal waarop de modem stond zaten de buren ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan