• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels automatisch weglaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Wie kan mij helpen met de volgende vraag:
In Excel heb ik een bestandje met een groot aantal regels. Ik zou graag willen dat Excel de regels automatisch verbergt als er niks op ingevoerd wordt.

Is dit mogelijk, wellicht een code via VBA?

Hopelijk weet iemand het antwoord!

Groetjes,
Cindy

Wellicht is een filter een optie:
Data - Filter - Autofilter
Filter op (niet-lege cellen)

succes

John

Als je ze niet alleen wil verbergen, maar ook weg wilt hebben kan het behalve via filteren ook via kopieren. Kies bij het plakken voor plakken speciaal en de optie voor het weglaten van blanke cellen.

Beide opties zijn toch niet helemaal wat ik zoek. Voor de duidelijkheid heb ik het bestandje toegevoegd waar het om gaat.
Zoals je ziet een groot aantal regels met handelingen per dag. Diegene die het in moet vullen vind het te onoverzichtelijk zo. Er staan teveel regels in.
Maar normaal gesproken is het werkblad beveiligd, want ik wil niet dat hij zelf regels verwijderd en tussenvoegt.
Vandaar mijn gedachte om dit door Excel automatisch te laten, maar ik weet zelf niet goed hoe….

Bijlagen

Wil je alle regels verbergen waarbij geen tekst staat in kolom a, of b of c.....
Wil je een "Teelt" selecteren en alle andere regels verbergen..
Wil je alle regels verbergen die niet bij een bepaalde dag horen..

Er zijn mogelijkheden genoeg. Kun je iets meer vertellen over hoe/wanneer het formulier wordt ingevuld en wat er op dat moment wordt ingevuld?

Het formulier wordt na afloop van elke dag ingevuld. Alle handelingen per uitzendkracht worden hierop ingevuld. Het kan dus zo zijn dat de ene dag een handeling wel door iemand is gedaan, en de dag erna niet.

Jouw laatste optie lijkt me het meest geschikt. Per dag een teelt kunnen kiezen, en de hierbij behorende handeling.
Waneer een handeling dus niet gekozen wordt, blijft de regel dus verborgen..

En zou je dan ook een aantal handelingen / teelt wel standaard op het overzicht kunnen krijgen? Er zijn namelijk handelingen die wel dagelijks terugkomen. Als die dan ook steeds handmatig gekozen moeten worden, is niet zo handig.

Nou, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, hopelijk kan je me verder helpen!!

groetjes,
Cindy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan