• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels kopieren naar ander document

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharda002

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Hallo,

Ik heb een macro om regels te kopieren in hetzelfde tabblad naar de eerste lege regel deze werkt prima.

maar nu wil ik dezelfde regels kopieren naar een ander werkblad (ook naar de eerste lege regel)maar werkt niet ondanks alle oplossingen hier die ik bekeken heb

wat gaat er fout?

dit is de code voor te plakken in een bestaand blad:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Sheets("blad1")
.Range("A10:A20").Copy Sheets("blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub

maar nu wil ik deze kopieren naar: F:\Bouwcompany\Soebaas\Testversie.xlsm tabblad "verkoop"

Laatst bewerkt:
opslaan is nu gelukt met deze code ( zie onderstaand)

maar nu wil ik alleen de waardes plakken met pastespecial, waar zet ik dit???
Code:

With Sheets("blad1")
.Range("A10:A20").Copy workbooks("testversie").Sheets("blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
    Workbooks("testversie").Sheets("blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp) _
        .Offset(1).Resize(10) = Sheets("blad1").Range("A10").Resize(10).Value
End Sub

bedankt Rudi, maar deze macro kopieert alleen de waardes uit kolom A, en hij moet de waardes van a10:m50 kopieren
als ik ipv a10, "a10:m50"invoer doet die nog steeds allen kolom A, hoe pas ik dit aan??

groet

John

John, ik kon niet uit jouw vraagstelling afleiden dat er een ander bereik gekopieërd moest worden, dus die is voor jouw rekening.
Kijk in de VBA-help eens bij Resize en wat deze doet.

bedankt Rudi, ff stoeien maar ik weet nu meer van rows en colomns, dit heb ik als werkende code nu

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
numRows = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp) _
       .Offset(1)
numColumns = Selection.Columns.Count
Workbooks("testversie").Sheets("verkoop").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp) _
       .Offset(1).Resize(numRows + 20, numColumns + 12) = Sheets("blad1").Range("a10").Resize(numRows + 20, numColumns + 12).Value
End Sub

deze werkt goed maar wellicht heb je nog een tip??

Code:
Range("A10").Resize(41, 13)
Bovenstaande doet juist hetzelfde, maar jij zal wel je redenen hebben om met die variabelen te werken.

ik heb niet zoveel redenen Rudi, daar mijn vba kennis beperkt is.

en uiteindelijk werkte dit.

maar volgens mij in jou code telt deze 43 regels van a10 naar beneden, en 13 kolommen naar rechts.
Ik heb liever dat die alle regels telt waar gegevens in staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan