• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels kopieren van een totaalsheet naar verschillende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

scumbagnl

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste helpmij forum leden!

Ik zit met een aardige uitdaging maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

De situatie is als volgt:

Ik wil in 1 sheet, totaalsheet, regels invoeren. Elke regel heeft een kenmerk en aan de hand van dat kenmerk moet die regel naar een andere sheet gekopieerd worden. In mijn voorbeeld heb ik sheet 1 2 en 3( en de totaalsheet). Dus als bijvoorbeeld de regel als kenmerk 1 bevat moet die regel naar sheet 1 gekopieerd worden en de volgende die 1 heeft weer een regel onder degene die reeds gekopieerd is.

Bijgevoegd xls bestandje maakt het misschien duidelijk wat ik bedoel.

Iemand een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

Bijlagen

Zoiets misschien?

Bijlagen

ik heb het nu uit kunnen breiden maar alleen de 1e regel wordt op 1 of andere "gescanned". Ik snap er niets van, de formules zien er goed uit volgens mij.

Bijlagen

De formule ziet er goed uit, op TWEE dingen na.
Het stukje (kleinste(Als($G$2:$G$100=1 (moet zijn ="wilhelmina").
En dan de formule afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, opdat het een matrixformule is.

Maar om schrijffouten te voorkomen in de formules, zou je Wilhelmina ergens in een cel zetten, en dan in de formule laten verwijzen naar die cel.
Dus bv. Wilhelmina in A1, en de formule wordt dan zo:
Code:
=ALS(RIJ()-1>SOM(--('totaal facturen alle locaties'!$G$2:$G$100=[COLOR="Red"]$A$1[/COLOR]));"";(INDEX('totaal facturen alle locaties'!$G$2:$G$100;KLEINSTE(ALS('totaal facturen alle locaties'!$G$2:$G$100=[COLOR="red"]$A$1[/COLOR];RIJ('totaal facturen alle locaties'!$G$2:$G$100)-1);RIJ(G1)))))
.

Zo kun je dezelfde formule gebruiken voor elk blad, of alles kopieëren naar een ander blad, behalve dat je even de naam veranderd in $A$1.

Succes,

beetje laat maar wilde even laten weten dat het is gelukt!

bedankt!

beetje laat maar wilde even laten weten dat het is gelukt!

bedankt!

Mooi dat het is gelukt, en graag gedaan natuurlijk.

Misschien kun je de vraag nog als opgelost zetten (rechtsonderaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan