• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Regels nummeren per objectnr

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik loop tegen een probleem aan dat er objecten dubbel inzit. Nu wil ik de veldnaam OBJECTNR gaan tellen en dan alleen de 1e objectnummer meenemen in een draaitabel (REGELNR=1)

Een objectnr kan vier voorkomen ik zou graag
een Kolom hebben met REGELNR
1
2
3
4

Welke fuctie moet ik hiervoor hebben. Ben er bijna! Voorbeeldje toegevoegd.

Bijlagen

D.m.v. power query.
Maar een voorbeeld van de tabel hoe je die nu hebt en wat je wil bereiken, doet wonderen.

Peter, zou kunnen. Ik heb dit nu gedaan.
Eerst op volgorde object sorteren en dan onderstaande formule. In cel D2 met 1 beginnen.
=ALS(C3=C2;D2+1;1)
Ik probeer het via een tabel te doen. Op kantoor werk ik nog met Office2016. Mis soms wel eens functies. Daarom werk ik nog niet met PowerQuery. Ik kijk thuis wel graag naar jouw voorbeelden. Probeer het nu via een tabel te doen. Ik weet niet of dat er nog een betere oplossing is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Power query is in office2016 ook beschikbaar.
Ik heb je versie 2 nog niet bekeken.
Kijk eens of het voorbeeld in de beurt komt.

Bijlagen

Peter, het werkt. Jij doet hetzelfde, maar dan met PowerQuery.
Voordeel is dat jij minder handmatige handelingen hoeft te doen, als de query is gemaakt.
Bedankt voor je hulp.

Voordeel is dat jij minder handmatige handelingen hoeft te doen, als de query is gemaakt.
Dat klopt.
Hierna is het gewoon, als er nieuwe gegevens zijn toegevoegd in de tabel dat je dan op "alles verversen" klikt en alles wordt bijgewerkt.

Ik probeer het via een tabel te doen. Op kantoor werk ik nog met Office2016. Mis soms wel eens functies.

Snel je baas overtuigen om over te stappen naar M365 of desnoods naar Office 2024 want die nieuwe functies maken het leven echt vele malen eenvoudiger.

Jouw oplossing met regelnummers werkt omdat je altijd een regelnummer 1 hebt en dan eventueel kan

zelf gebruik ik in oude versies meestal een uniek kolom met onderstaande formule
Code:
=--(AANTAL.ALS($C$2:C2;[@OBJECTNR])=1)

Dit leidt tot een WAAR of ONWAAR uitkomst en door de -- ervoor een 1 of 0 hierdoor kun je makkelijk een telling maken op verschillende manieren.

of dat een betere oplossing is laat ik aan jou, het is in elk geval een andere manier.

Bijlagen

Roel, bedankt. Hier heb ik wel wat aan. Het is handig. We willen een keer gaan overstappen naar office365. Zijn we aan het onderzoeken. Ik kan dit op opgelost zetten. Weer wat geleerd. Nogmaals bedankt voor jouw reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan