Sytse1
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2007
- Office versie
- miDer
Bekijk bijlage testsorteren.xlsBekijk bijlage TestZomer2012.xlsBekijk bijlage testsorteren.xlsIk gebruik Excel 2003
Ik zou graag het volgende in VBA willen hebben om dit aan een menuoptie te koppelen.
In het werkblad staat in een cel in kolom B een naam.
De eerste regels (b.v. 5) zijn leeg.
Het totaal aantal regels die met een naam worden gevuld zijn aaan wijzigingen onderhevig.
De regels zijn wel aaneen er zijn geen lege regels tussen.
Ik wil een selectie van de regels op basis van de vraag: als de cel in kolom B niet leeg is selecteer de regel. (<> " ")
Vervolgens moeten de geselecteerde regels op basis van kolom B oplopend gesorteerd worden.
Het leek mij eenvoudig maar ik kom er niet uit.
Wel om b.v. te kijken of de cel niet leeg is. Maar om daarna de regel te selecteren en vervolgens de geselecteerde regels te sorten dat lukt niet wie weet raad?
Hieronder een stukje VBA die kijkt of de cel niet leeg is.
Graag jullie reactie
Sytse
Ik zou graag het volgende in VBA willen hebben om dit aan een menuoptie te koppelen.
In het werkblad staat in een cel in kolom B een naam.
De eerste regels (b.v. 5) zijn leeg.
Het totaal aantal regels die met een naam worden gevuld zijn aaan wijzigingen onderhevig.
De regels zijn wel aaneen er zijn geen lege regels tussen.
Ik wil een selectie van de regels op basis van de vraag: als de cel in kolom B niet leeg is selecteer de regel. (<> " ")
Vervolgens moeten de geselecteerde regels op basis van kolom B oplopend gesorteerd worden.
Het leek mij eenvoudig maar ik kom er niet uit.
Wel om b.v. te kijken of de cel niet leeg is. Maar om daarna de regel te selecteren en vervolgens de geselecteerde regels te sorten dat lukt niet wie weet raad?
Hieronder een stukje VBA die kijkt of de cel niet leeg is.
Graag jullie reactie
Sytse
Code:
Dim i As Long
With ActiveWorkbook.Sheets(1)
For i = 200 To 1 Step -1
If .Cells(i, "B") <> " " Then
.Cells(i, "B").Select 'dit moet dan een regel zijn de cel wordt evengoed (niet zichtbaar) geselecteerd.
End If
Next i
End With
Laatst bewerkt: