• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

regels verbergen/terughalen met een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
is het mogelijk als een bepaalde regel boven een bepaald criteria komt, zeg maar in cel b5 boven de 10.000 dat de gehele regel verborgen kan worden.

of dat de mogelijkheid bestaat om een knop in een excel sheet te zetten die als je er op drukt dat je dan de rijen niet meer ziet die boven de bepaalde criteria zitten.

Dit omdat ik een sheet gemaakt hebt met meer dan 60 regels maar de eerste 20 zijn al boven de criteria en hoef ik eigenlijk geen aandacht meer aan te geven. maar staan nog altijd als eerste op de sheet. terwijl dat ik veel meer aandacht moet besteden aan de overige 40 regels, maar die staan nu onderaan de pagina en kan ik niet meer goed zien.

Oke ik kan gewoon zeggen dat ik de regels die ik even niet moet zien wil verbergen, maar ik wil ze ook zo weer terughalen als het moet.
En als ik het bestand door wil geven naar derden, moet het al is het ingewikkeld van binnen, er toch simpel uitzien.

Hi,

Hierbij de code voor het verbergen van de rijen

Code:
Sub verbergen()
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim r As Range
    For Each r In Range("C1:C60") ' Dit is de range waar de waarden kunnen staan
        If r.Value > 10000 Then
            r.EntireRow.Hidden = True ' Verstoppen van de rij
        Else
            r.EntireRow.Hidden = False ' Zichtbaar maken van de rij
        End If
    Next
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Het kan uiteraard ook via de Filter.

Gr

Joske

oke lol dit is VB daar heb ik niet echt kaas van gegeten. ik zou dolgraag het bestand wel door willen sturen naar je maar er staat ook gevoelige info in. nou ja gevoelig is voor een spel wat ik speel.

maar werkt dit dan met macro aanzetten of macro uitzetten,

ik probeer hem namelijk te analizeren maar kom er namelijk niet uit. maar kom er wel op terug hopelijk ben je dan ook nog online.

Maar hoe zit dat met een filter, kan je me dat uitleggen dan even. of ik moet prive je het bestand opsturen.

Range aanduiden welke je wil filteren (bv Range C1 tot C60)

Data --> Autofilter --> Aangepast

Daar aanduiden : kleiner dan 10000

Hij toont je dan alleen de waarden kleiner dan 10000

Joske

Range aanduiden welke je wil filteren (bv Range C1 tot C60)

Data --> Autofilter --> Aangepast

Daar aanduiden : kleiner dan 10000

Hij toont je dan alleen de waarden kleiner dan 10000

Joske

dat filteren gaat perfect alleen bestaat de mogelijkheid dat het via een knop gaat, of via een JA/Nee
ik geef maar een voorbeeld en ben aan het brainstormen
dat ik bijvoorbeeld in cel a1 zeg dat ik 9500 invoer en dat dan in cel b1 ik moet kiezen ja/nee
als het ja is dan wordt alles zichtbaar onder de 9500 en als ik nee kies dat ik dan alles zie zonder filter

Hou het simpel: sorteer van laag naar hoog en de laagste waarden staan bovenaan.

Hou het simpel: sorteer van laag naar hoog en de laagste waarden staan bovenaan.

ja daar heb ik ook al mee lopen spelen maar dan gaat mijn hele layout naar de maan namelijk en veel van het visuele effect van de sheet hangt daar ook van af.
het filter werkte inderdaad perfect. ik ben alleen aan het zoeken naar mogelijkheden om het nog gebruiksvriendelijker te maken.
ik zit nu met 52 regels te stoeienmaar de mogelijkheid is om 200 regels in te vullen (tot nu toe) en als je dan gewoon even de waarden boven de 10.000 er uit kan vissen en even niet meer zichtbaar te maken wordt het veel overzichtelijker.

Het is ook meer een oefening in het uitzoeken wat er allemaal mogelijk is, het is ook puur een hobby van me om uit te zoeken hoe ik in excel alles werkend krijg.

Ik kan helaas niet de sheet posten want voor mijzelf zijn de gegevens gevoelig. prive zou ik hem zo opsturen maar hem zo posten doe ik niet namelijk.

Is voor een spel wat ik speel. Tribal wars

Test deze eens

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bestaat de mogelijkheid om het in een formule te doen. en dan je bijvoorbeeld kan zeggen dat je de formule aan of uit zet.

dus als in regel 5 cel c5 hoger is dan 99% dat die van de regel verbergd.
en dat bijvoorbeeld in cel A2 een ja of nee box komt te staan die regeld dat de formule aan of uit staat.

kreeg net een melding op de mail dat er nog geen antwoord op deze vraag is geweest en dus moet ik ff reageren, want ik ben er nog steeds niet uit.

ik kan natuurlijk handmatig de regels verbergen maar dan moet ik ook weer handmatig de regels weer tevoorschijn halen.

wie kan me uit de brand helpen met dit probleem.

blackhawknl,

Zomaar op een ander z'n vraag doorgaan (is als opgelost gezet) hoort niet.
Je zou een boek kunnen kopen over VBA maar je kunt ook kijken hoe het is gedaan de code.

Door wat te veranderen zie je wat er gebeurd of krijg je een fout melding.

Je kunt ook een macro opnemen, deze schrijft dan de code voor je.
De handelingen die je doet neemt hij op en als je er mee klaar ben klik je op stop de macro.
Open dan de editor met Alt F11 en kijk in de module voor de gemaakte code.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan