Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/927999-Tekstveld-op-Formulier-maakt-gekoppelde-cel-niet-echt-leeg
Hallo beste helpers,
Ik heb een werkblad met daarin een aantal regels opgeslagen gegevens.
Het gaat om oude codes, die met wat andere gegevens (datum, medewerker, ordernummer) worden gekoppeld aan een nieuwe code.
De codes komen in mijn bestand met een barcodescanner en het kan soms gebeuren zijn dat een code niet gescand hoeft te worden.
Ik heb dus zowel bij de oude codes als bij de nieuwe codes kans op een leeg veld.
Ik moet nu de regels waarbij dat het geval is (in het voorbeeldbestand in kolom C en kolom I) verwijderen.
Ik dacht dat het met de volgende regel zou moeten kunnen, maar daar heb ik me kennelijk in vergist.
Code:Range("C5", Range("C10000").End(xlUp)).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Verander ik C5 en C10000 in I5 en I10000 dan gaat het ook niet.
Ook C5 en I10000 levert geen resultaat, maar A5 en I10000 verwijdert wel alle regels.
Wat heb ik over het hoofd gezien?
Groetjes,
Ger
Bekijk bijlage 311029
Columns(3).Replace "", " "
Columns(3).Replace " ", ""
On Error Resume Next
Range("C5:C10000").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Range("J5:J10000").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Sub hsv()
With ActiveSheet.UsedRange
.Columns(3).Replace "", " "
.Columns(3).Replace " ", ""
On Error Resume Next
Range("c5", .Cells(.Parent.Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Range("J5", .Cells(.Parent.Cells.SpecialCells(11).Row, 10)).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
End With
End Sub
Range("c5", .Cells(.Parent.Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).replace ""," "
Range("c5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
Sub hsv()
Range("c5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).Replace "", " "
Range("c5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).Replace " ", ""
On Error Resume Next
Range("c5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 3)).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
Range("J5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 10)).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
Sub hsv()
With Range("c5", Cells(Cells.SpecialCells(11).Row, 3))
.Replace "", " "
.Replace " ", ""
On Error Resume Next
.SpecialCells(4).EntireRow.Delete
.Offset(, 7).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End With
End Sub
Sub M_snb()
sn = UsedRange
For j = 1 To UBound(sn)
If sn(j, 1) = "" Then sn(j, 1) = c00
If sn(j, 7) = "" Then sn(j, 7) = c00
Next
UsedRange = sn
UsedRange.Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
UsedRange.Columns(7).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
Het is overigens niet handig om een voorbeeldje te plaatsen dat bij het openen de status van bepaalde zaken aanpast zonder dat het bij het sluiten weer hersteld wordt.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.