• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels verwijderen in factuur zonder dat de lay out aangepast wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert4043

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Beste Excel Experts,

Ik zit met een probleempje.

Heb een factuur gemaakt en ben al dagen aan het klooien om regels te verwijderen.

De bedoeling is dat op de Factuur (blad 1) geen lege regels staan tussen de gefactureerde regels.

Als dit bij het onderste gedeelte rij 107 t/m 123 opgelost kan worden ben ik ook al uit de brand, want dan staat de factuur automatisch goed zonder tussenregels.

Wie weet raad?

Mvg Albert

Bijlagen

Beste Excel Experts,

Ik zit met een probleempje.

Heb een factuur gemaakt en ben al dagen aan het klooien om regels te verwijderen.

De bedoeling is dat op de Factuur (blad 1) geen lege regels staan tussen de gefactureerde regels.

Als dit bij het onderste gedeelte rij 107 t/m 123 opgelost kan worden ben ik ook al uit de brand, want dan staat de factuur automatisch goed zonder tussenregels.

Wie weet raad?

Mvg Albert

Hallo Albert.

Ik ben geen excel expert, maar probeer je te helpen.
bedoel jij zoiets: Bekijk bijlage VF2016000 BASISFACTUUR dpi NIEUW.ods

ik werk zelf liever met openoffiche.
het is gratis in gebruiken en werkt voor mij veel simpeler dan excel.
ook daar kan ik sjablonen maken met tabellen e.d. misschien iets voor jou.

hoe dan ook, hoop hiermee je wat aan hebt. suc6!

In de bijlage is dit opgelost voor regel 40 t/m 51.

Edit: aanvullend kun je nog autofilter toepassen op regel 106 t/m 123 om regels met 0 in kolom B eruit te filteren.

De kern van de oplossing is de matrixformule in A40 en gekopieerd t/m A51:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS($B$107:$B$118>0;RIJ($B$107:$B$118));RIJEN(A$40:A40));"")
Deze levert de regelnummers op van de regels 107:118 waarvan de waarde in kolom B groter is dan 0 (zeg maar: de ingevulde regels).

Matrixformule: na het invoeren van de formule niet op Enter drukken, maar op Ctrl+Shift+Enter, dan zet Excel er zelf accolades {} om heen.

De formules in B40:R51 heb ik waar nodig (d.w.z. in de kolommen B,M,O,R) dienovereenkomstig aangepast.

Tenslotte heb ik de formules in X44:X51, AE40:AF51 nog aangepast zodat de bedragen worden afgerond op 2 cijfers achter de komma, anders kun je afrondingsverschillen krijgen.
Zonder afronding kunnen de waarden meer dan 2 cijfers achter de komma hebben, ook al zie je er maar 2.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Marcel, Mvw64 en djeric

Oplossing van MarcelBeug --> zeer hartelijk bedankt --> de hoofdoplossing ! Denk wel dat ik zo verder kan.

Oplossing van Mvw64 --> ook zeer bedankt, mooie functie, die ik voor een ander bestand kan gebruiken met de knoppen!

Djeric --> ook bedankt, maar open office is voor mij geen optie, in ieder geval bedankt voor je suggestie.

Soms dagen klungelen, maar daar leer je het meeste van, en dan tot de ontdekking komen, dat je nog weinig weet...... :thumb:

Groeten Albert

Beste Marcel,

Nog even kleine aanvulling: autofilter werkt niet op samengestelde cellen met verschillend formaat

Mijn dag is weer goed! En wens jullie allemaal ook een fijne dag!

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan