regio not supported

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Laatst wilde ik een dvd in me dvd brander (nec 1000) kijken, krijg ik een melding ongeveer...
THIS RECORDER NOT SUPPORT REGIO. dit kreeg ik met interwinvideo platinum, en medieplayer. ik kreeg die dvd gewoon niet afgespeeld??

Heeft dit its te maken met de firmware of iets???

Ik denk dat dit met de regio beveiliging van dvd's heeft te maken (regiobeveiliging is wel oud en word tegenwoordig niet meer gebruikt, toch?).
Weet je toevallig ook of er een regiobeveiliging op je brander zit?

En ja je zou het waarschijnlijk met nieuwe firmware kunnen oplossen alleen moet je daar wel mee oppassen want je kunt je dvd-brander er ook onbruikbaar mee maken (door er verkeerde firmware op te zetten).

De groeten,
Mark

dit heeft te maken met je regio code instellingen normaal in europa zou je regio 2 dvd moeten hebben en zo zal je dvd speler ook ingesteld staan.

je kunt via de instellingen van je dvd speler ( vaak via hardware / eigenschappen ) evt de regio wijzingen in de regio van de dvd die je nu hebt LET OP dit kan vaak maar 4x gewijzigt worden dus nu naar bv regio 1 gaan en daarna weer terug naar 2 is al 2 x
na die 4 x blijft de dvd speler/brander dus op de laatst ingestelde regio vast staan en is dan niet meer te wijzigen.

Regiobeveiliging wordt uiteraard nog steeds gebruikt. Tot afschuw van de filmmaatschappijen worden er steeds meer DVD-spelers verkocht zonder deze beveiliging.

ok, ik denk dat ik dan beter die firmware gedoe kan doen, kan iemand mij uitleggen dan welke ik moet hebben de Nec 1000 dvd+r brander heb ik

De grote merken hebben een afspraak gemaakt over regio codes.
Je kunt ook je DVD regio vrij maken (opzoeken via google) maar je loopt het risico dat straks de nw. DVD's eerst kijken of de regio klopt en als hij dan regiovrij is dan doet ie het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan