register backups terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
10.729
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Ondanks waarschuwingen van mijn kant over diverse regcleaners, kon het niet uitblijven dat het bij mij ook mis gaat. en ja hoor het is nu dus toch gebeurt.
Heb er eens eentje uitgeprobeerd en netjes vooraf een backup gemaakt.
Dit ging gigantisch fout. Had geen iconen meer op bureublad, explorer balk verdwenen.
verkenner ziet geen schijven en of bestanden meer en geen enkele *.exe meer op te starten(ook niet via omwegen.) Alleen in dosmodus nog het een en ander te zien en te starten.
Nu heb ik het register ten dele kunnen herstellen via regedit in veilige modus, kon niet volledig omdat sommige sleutels door soft/hardware werden gebruikt..
en ook niet via het foute proggy zelf die loopt op dat moment vast.
Hersteloptie vanaf de cd ging ook niet. en kan de pc alleen nog opstarten met de laatste recente instellingen die werkte, andere modus opstarten resulteerd in bsod en reboot van systeem nog voor het opstartlogo van windows.
Is er nog een optie om de volledige backup in het register terug te plaatsen via een omweg.
Systeem: win xp pro corp. ed. sp2
 
Terugzetten........

[edit] ik was nog aan het stoeien / typen / instellen van mijn IE 7 NL terwijl LP zijn bericht plaatste. :D [end edit]
 
Laatst bewerkt:
thanx alvast ga straks ff het een en ander proberen., tot laterz
 
Helaas maar wel jammer, die support van microsoft maakt gebruik van backup programma met de extensie bkf. ik heb een ormale backup van het registerfile xxxx.reg.
Het terugzetten van het gehele backup van het register is niet mogelijk vanwege bronnen die in gebruik zijn door het systeem of andere bronnen.
Overigens is opstarten met de laatst werkende instellingen nog steeds de enigste optie.
Ik wil nu gaan proberen om zoveel mogelijk bronnen en processen uit te schakelen en alsnog via register editor de backup opnieuw in te lezen.
Denk zelf dat dit nog een laatste optie is om het systeem snel 100% ok te krijgen.
 
Een reg file, hoef je alleen te dubbelklikken, of openen met, en naar het bestand, regedit.ex, in de windows map, te verwijzen.
 
Het is bijna gelukt, nog een enkel dingetje die ik zal tegenkomen die niet meer werkt zoals het hoort, dat is dan latere zorg.

Heb als admin. ingelogd en alle mogelijke processen en services uitgeschakeld voor alle gebruikers. Hierna het regfile teruggezet via regedit. Nu heeft die gelukkig meer teruggezet als eerder aangegeven.

Nogmaals thanx voor alle genomen moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan