Register defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,

Mijn pc start steeds trager op.
Bij het controleren van het register op malware, merk ik dat hij daar - relatief - lang over doet, en dat mijn harde schijf hoorbaar aan het 'kachelen' is.
Nu heb ik begrepen dat bij het defragmenteren het register niet 'meedoet'.
Ook heb ik ooit vernomen dat het ex- en importeren van het register een gecomprimeerd resultaat zou opleveren.

Mijn vraag is dus: hoe zorg ik dat mijn pc (WinXP home) sneller gebruiksklaar is (zelfs de picto's op het bureaublad komen 'vertraagd' in beeld), waarbij ik vermoed dat het register van Windows de oorzaak is.
Welke procedure is het meest geschikt en eenvoudig, zodat ik die herhaald zo'n één maal per maand kan uitvoeren.

Ik draai geregeld CCleaner, Ad-Aware en Spybot.

B.v.d. Valijn

Hoi Harry, Jozo,

Bedankt voor jullie reaktie en sotyy voo rmijn late :o
Ik heb idd. pagedefrag gebruikt. En Harry, ik ben er juist op uit om geen extra kosten te moeten maken voor allerlei tools, dus .....

Valijn

Hoi !

Niks mis met pagedefrag, hoor.

Maar ehh, eerlijk gezegd heb ik sinds Win98SE nog nooit voor welk programma dan ook betaald...

Prettig weekend,

Harry.

Hoi Harry,

Maar tune-up is na een maand 'freeware' toch verlopen ...... ?

Hoi !

Stuur me maar een mailtje, Valijn.

Greetz,

Harry.

Met tune-up utilities wel uitkijken wat je doet. toen ik dat programma een keer had gebruikt miste ik spontaan flink een aantal dll bestanden en vlogen de errors om mn oren, zou t niet snel gebruiken. Weet wel dat programma's zoals registry booster en registry mechanic t register ook defragmenteren, maar die moet dus wel kopen, maar volgens mij werkt het ook in de trial periode. Een defragmentatie van je HD met programma's zoals O&O en diskeeper kan je pc ook weer wat beter laten lopen. Misschien help dat wel. :)

Niet zelden maken die fijne tuneprogramma's meer kapot dan je lief is

met pointstone system cleaner 5 kan het ook

Hoi !

Met ieder goed defrag-program kun je een back-up maken !

Dus, mocht je problemen ondervinden, de back-up terugzetten.

What's the problem ?

Greetz,

Harry.

Defragmenteerprogramma's met backup mogenlijkheid ???

Elk programma maakt backup van je registry voordat er wat in veranderd wordt.

Ooh ja joh, je weet wel wat defragmenteren is ?

Ja,

en bij de programma's die ik gebruik wordt er altijd een backup op mijn bureaublad gezet.

Een register defragmentatie en een backup ervan, interessante combinatie :rolleyes: , en het nut ervan is..................:eek:

Ntregopt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan