Register -editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hadji

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Berichten
63
als ik de pc opstart krijg ik de melding...HET BEWERKEN VAN HET REGISTER IS UITGESCHAKELD DOOR DE SYSTEEMBEHEERDER......weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen ?
bedankt
 
kijk eerst eens of je nog wel bij het register kan komen.

start --> uitvoeren --> typ: regedit

en kijk eens hier: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Klik met rechts op Legal NoticeCaption en kijk of er een melding staat.

Ja, wijzig de melding of verwijder.
nee, dan hoor ik het nog.
 
Dit probleem kan eventueel eenvoudig opgelost worden (Vooraleer een Register-BackUp maken). Probeer het volgende:

• Ga achtereenvolgens naar Star -> Uitvoeren
• In het kadertje dat opengaat, geef je de tekst gpedit.msc in en druk je op .
• Er zal een nieuw venster opengaan. In dit venster navigeer je achtereenvolgens naar Gebruikersconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Opties voor Ctrl+Alt+Del.
• Dubbelklik op Taakbeheer verwijderen.
• In het dialoogvenster dat opengaat, kies je voor Uitgeschakeld of Niet geconfigureerd.
• Sluit nu gewoon alle vensters terug en het probleem zou opgelost moeten zijn .

Het is natuurlijk perfect mogelijk dat de systeembeheerder taakbeheer ook effectief heeft uitgeschakeld. Indien je geen beheerdersrechten hebt, kan je deze functionaliteit ook niet terug inschakelen.
 
Het kan wellicht ook zo worden opgelost:

Start -> Uitvoeren ->
Reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system" /v DisableRegedit /t REG_DWORD /d 0 /f
 
Laatst bewerkt:
ik probeer allemaal wat hier boven staat maar niets lukt, via start uitvoer lukt niet. hoe kom ik anders in taakbeheer ?
 
ik probeer allemaal wat hier boven staat maar niets lukt, via start uitvoer lukt niet. hoe kom ik anders in taakbeheer ?

Praat eens normaal Nederlands!

Ik ga je een paar vragen stellen, en die ga je maar eens normaal beantwoorden, ipv. maar wat terug te gillen waarbij de relevantie ver te zoeken is.

Vraag 1: Wat heeft Taakbeheer met het bewerken van het register te maken? Taakbeheer is te starten (in Windows) m.b.v. [Ctrl][Shift][Esc] of via [Ctrl][Alt][Del] en dan Taakbeheer te kiezen. Kun je Taakbeheer ook niet opstarten misschien?
Vraag 2: Is het een thuispc of een pc in een bedrijfsnetwerk? Je originele foutmelding kun je namelijk ook krijgen als er een login-script wordt uitgevoerd bij het aanloggen op het bedrijfsnetwerk, en daar een verkeerd script wordt gebruikt (van de verkeerde soort zeg maar).
Vraag 3: Kun je wel of niet in Start -> Uitvoeren komen? Is die optie niet beschikbaar? Of is ie wel beschikbaar, maar weet je niet wat je daar moet doen? Of krijg je foutmeldingen bij het uitvoeren van onze gegeven commando's? En zo ja (foutmelding): Welke foutmelding is dat dan?

We verwachten nu op het forum jouw antwoord1, antwoord2 en antwoord3.

Succes,

Tijs.
 
He Tijs ik weet niet wat jou bezielt sneuerd, ben je een beetje pissst ofzo? je kan ook even normaal reageren en anders heb ik jouw hulp niet nodig. Als dat niet normaal nederlands is dan moet JIJ toch maar even een cursus nl gaan doen. Begrijp je niet wat ik bedoelde ? vraag het dan normaal. Dank u.
 
[...]Als dat niet normaal nederlands is dan moet JIJ toch maar even een cursus nl gaan doen.

Allemaal kan alleen gebruikt worden als je de items waar ze betrekking op hebben benoemt danwel aanduidt als meervoudig.
Dus: "Wij gaan allemaal dood." kan, ook kan: "Jan, Piet en Klaas hebben allemaal een huiskat"

"Wat hier boven staat" is een benoeming van iets in enkelvoud, dus wat jij schrijft kan niet.
Wel kan: "Ik probeer alles wat hierboven staat" of "Ik probeer wat hierboven staat helemaal" of "Ik heb de suggesties allemaal geprobeerd"

Tijs.
 
waarom word je niet meester ? ze hebben een tekort aan meesters hoor, hoe dan ook je had gewoon niet zo dom moeten reageren. Wie denk je wel dat je bent, maar ja ik zit hier gewoon m'n tijd te verdoen, je bent t niet eens waard !!!!!
 
hoe dan ook je had gewoon niet zo dom moeten reageren. Wie denk je wel dat je bent, maar ja ik zit hier gewoon m'n tijd te verdoen, je bent t niet eens waard !!!!!

Ik kan me er nog wel een voorstellen die zo denkt :thumb: toppie reactie hoor, maak je vrienden mee ;)

Formatteer de boel gewoon, installeer opnieuw, heb je tussendoor tijd om af te koelen en zullen je foutmeldingen ook wel weg zijn, succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan