Register is niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb een nare fout in Windows 10. Er wordt steeds aangegeven dat er een fout zit in Explorer en moet worden afgesloten. Dan weer zit er een fout in Microsoft Edge en dan moet deze worden afgesloten.

Ik dacht dat een herstel naar een eerder punt wel de oplossing zou zijn, maar als ik via CCleaner het register wil terugzetten krijg ik uiteindelijk het bericht dat er een fout is opgetreden bij het toegang verkrijgen tot het register, terwijl ik toch alle rechten heb. Zie afbeelding.

Wat is er fout? En hoe kan ik dit allemaal oplossen?

Bijlagen

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Ondanks dat je denkt alle rechten te hebben is dat toch niet zo. Start CCleaner eens door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Uitvoeren als administrator. Het programma draait dan met zgn. Elevated (verhoogde) admin rechten. Misschien dat dat helpt.

Uiteraard heb ik dat al geprobeerd, maar ook dan krijg ik dezelfde melding. :(

Wat je zou kunnen doen is je pc opnieuw laten instellen door windows 10 je bestanden blijven gewoon bestaan alleen ben je wel je geïnstalleerde programma's kwijt .

Probeer eens het volgende:

Download de Windows Server 2003 Resource Kit Tools (werkt ook onder windows 7 en hoger)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in"* de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f* /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f* /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f* /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_USERS /grant=administrators=f* /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_CONFIG /grant=administrators=f* /grant=system=f
@Echo =========================
@Echo Finished.
@Echo =========================
@pause

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reset.cmd.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → reset.cmdAls administrator uitvoeren

Dorado heeft voor mij de goede oplossing.
Het is wat omslachtiger, maar op deze manier kan ik in ieder geval een goede backup maken en indien nodig weer terugplaatsen.
Allemaal ontzettend bedankt. Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan