register keys

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterdeboes

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2002
Met een gratis programma als adaware (lavasoft) kan je tracking cookies etc verwijderen.
Over de tracking cookies maak ik me echter niet zo'n zorgen. Wat mij meer irriteert is dat dit programma ook regelmatig registery keys terugvindt die op de één of andere manier in het register terechtgekomen zijn.
Is er een manier om deze te voorkomen?
Bedankt

hoi,

als je ad aware plus hebt kan je adwatch inschakelen, dan is er geen enkele registerwijziging nog mogelijk.

Geplaatst door de jean
hoi,

als je ad aware plus hebt kan je adwatch inschakelen, dan is er geen enkele registerwijziging nog mogelijk.

Kuch. Dat is wel erg overdreven. AdWatch houdt slechts een paar registersleutels in de gaten. Bovendien is het mij persoonlijk veel te zenuwachtig. De neiging om het uit tzetten omdat je iets wil downloaden, een javascript wilt gebruiken etc. leidt er al gauw toe dat je het nooit meer aanzet.
De bescherming van SB en SG is veel doelgerichter op spyware en je hebt er verder nooit last van.

Groetjes,

Pieter

hoi,

idd iets te stug, vandaar dat ik zegde dat ie alles tegenhield, want veel laat ie toch niet toe..........

Klopt, ook veel te veel dingen die wel nuttig en nodig zijn bv. de knoppen boven dit veld op Helpmij, waarvan ik de http-knop toch regelmatig gebruik.
Maar je regsiter verandert doorlopend, dus "geen enkele registerwijziging nog mogelijk" ging me iets te ver. ;)

Groetjes,

Pieter

hoi,

bedoelde natuurlijk door derden..........
maar je hebt gelijk.

Ik ben het met Pieter Arntz eens. SpywareBlaster en SpywareGuard werken prima om spyware te voorkomen. Maar zorg er wel voor dat je die programma's altijd weer opnieuw update en dan moet je ze dus ook deinstalleren en een nieuwe versie installeren vaak.
Daarnaast is het ook zo dat ad-aware plus op de achtergrond moet draaien als windows draait. Dat kost dus geheugen en je wil juist zo weinig mogelijk programma's op de achtergrond willen draaien juist.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan