Register Opschonen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tjapo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjapo

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Ik zit er aan te denken om mijn register op te schonen. Ik draai XP met SP2 en ik zag op internet dat er wel een programma REGCLEAN is maar dat dit niet geschikt is voor XP. Weet iemand met welk programma ik dit kan doen. En zijn hier gevaren aan verbonden. Ik hoor van verschillende mensen verschillende verhalen. Ik heb het programma Registry Mechanic 4.0 van download.com gedownload en mijn systeem laten scannen. Hij gaf meer dan 400 fouten. Maar ik durf niet goed de bestanden en koppelingen te verwijderen.

Hallo Pascha,
Inderdaad is Regcleaner een weldaad maar gevaarlijk speelgoed! Na verwijdering van programs (en na heropstart) verwijdert men er alle sporen mee.
Ik gebruik het zoals jou: Cleanup/dothemall (hei, bestaat er een Nederlandstalige versie van?)
Zeer nuttig vind ik ook hierin: "filetypes", de vierde menublok: het geeft een lijst van alle extensies in gebruik in VOLGORDE. Dit kan men ook zien in de explorer of verkenner/mapopties/filetypes maar héél moeilijk als je een bepaald type extensie zoekt bvb. .jpg.
Met Regcleaner selecteer je de extentie die voor jou niet meer hoeft gedefinieert te worden + verwijderen. De volgende keer dat men een .jpg dubbelklikt moet men wel opnieuw opgeven met welk programma het geopend kan worden.
Nuttig?:rolleyes:
Ik gebruik Regcleaner V4.1 build 758 in W98 en zoek een Regcleaner voor XP, want deze werkt daar niet.
Bey:D

Regseeker
http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
is wel aardig en zal je wel bevallen en heeft Nederlands aan boord en maakt backup bestanden (das wel zo belangrijk).
Verder moet je goed opletten waar wat gevonden wordt, bijvoorbeeld in de sleutels ROOT en CONFIG (in config zoeken de meeste cleaners dan ook niet) moet je zeer voorzichtig zijn en zeker van je zaak. In de overige sleutels kan er weinig fout gaan als wat software of instellingen die niet meer willen. Let ook op bij actve X com vermeldingen, zoek de sleutel in je register op als je niet zeker bent..
Als je lekker veel en veilig in het register wil prutsen
Stel je .reg files zo in dat ze altijd eerst met kladblok worden geopend en lees de inhoud goed..
Verander niet te veel tegelijk, houd het overzicht.
Maak wekelijks zelf herstelpunten aan in je system restore om niet voor rare verassingen komen te staan en je precies weet naar wat voor punt je terug gaat.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan