register opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hopelijk staat mijn vraag hier goed. Ik heb met het progje easycleaner ontdekt dat er zoveel
ongeldige troep staat in het register.
Daarom mijn vraag; hoe kan ik dat veilig opruimen?? Wie kan me adviseren en heeft hier ervaring mee. Ik las dat het ook kan met ccleaner. Heb ik ook laten zoeken en die vind ook zoveel. Maar ik durf het niet zomaar eraf te gooien.
Nog een vraagje: kan het dat door die troep de p.c. met opstarten er langer over doet? Of heeft dit er niks mee te maken?
Ik ben erg benieuwd.

wat easycleaner vindt bij overbodige registervermeldingen dat kun je weggooien. Doe dit al jaren en nooit problemen. Met ccleaner zal dit ook wel zo zijn, maar daar heb ik ervaring mee.

hoi XP_PC, bedankt voor je reactie. Ik heb er niet echt last van. Maar af en toe opruimen is volgens mij altijd en overal nodig, dus ook op de p.c. dacht ik zo.Ik wist alleen niet zeker hoe.
Ccleaner gebruik ik iedere keer voor het afsluiten van de p.c. Alleen dat van het register opschonen had ik nog nooit gedaan. Maar ik dacht, misschien word hij daar ook langzamer van. Bedankt ook voor de link, ik heb het opgeslagen, altijd gemakkelijk.:thumb:

Hallo peer2, Ik heb dus net alles verwijderd met easycleaner. Maar liefst 230, weet niet of dat echt veel is???? En hopelijk geen problems nou. Maar als jij het allang zo doet, zal het wel oké zijn. Alweer wat bijgeleerd, dankzij jou. Bedankt dus voor de reactie :thumb::thumb:

Ik heb net ook nog eens een scan met Ccleaner gedaan van het register en dan staat in het lijstje van "register integriteit" alles automatisch aangevinkt. Dan komt er toch een hele lijst tevoorschijn. Dan staat onderaan: herstel geselecteerde problemen. Kan ik dit gewoon doen, ik bedoel is dat veilig??? Wie heeft hiermee ervaring?? er staat b.v. een hele lijst: ontbrekend gedeeld dll bestand. Maar ook een heleboel sleutels, waarvan ik zo al zie, dat ik die progjes niet meer gebruik. Maar nou vraag ik me af, wat bedoelt het met de optie: herstel geselecteerde problemen??? Kan iemand me dat uitleggen s.v.p.?? Ik vraag dit, omdat ik net met het progje easycleaner het register heb opgeschoond. En dan vind Ccleaner weer deze hele lijst.

Dat kun je gewoon doen, mits je even de wijzigingen in een backup opslaat.

Met "herstel" herstel je alle problemen die CCleaner heeft gevonden. Dat programma's na elkaar vaak nog met lijsten aan komen zetten heeft te maken met verschillende scanmethodes.

Nogmaals bedankt XP_PC. Ik heb het advies wederom opgevolgd.
Toch een boel troep op de p.c. die je niet nodig hebt, hè.
Ik zal het eens vaker doen, dat opruimen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan