Register schoonmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey,


Me installatie van windows xp draait nu al een behoorlijke tijd, er zijn veel dingen opgezet en weer verwijderd. ik denk dat me register dus een behoolijke troep is.


maar welk programma kan ik nou het beste daarvoor gebruiken en hoe werkt dat programma?

ik heb regcleaner gedownload maar daar snap ik weinig van ...

alvast bedankt
 
Als jij Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio hebt, is er als leek maar een veilige methode:

tabblad -> Extra, dan -> Register opschonen en dan -> Voer ze alle uit.

Kijk goed of na afloop de volgende boodschap boven in beeld staat :

"Deze vermeldingen blijken nutteloos te zijn en kunnen zonder risico worden verwijderd".

Staat dit er niet dan NIETS doen.

Staat het er wel, dan de gevonden sleutels aanvinken en (rechts onder) kiezen voor selectie verwijderen.

In geval van een probleem kan het een en ander worden teruggedraaid middels het boven in beeld staande en een regel lager dan het menu "Extra" (in blauw) staande tabblad "reserve kopieen".
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook regcleaner en ben wel tevreden.

Zelf doe ik het zo;

eerst naar opties > taal en de nederlandse taal instellen.

Daarna opties> register opschonen>Methode en dan automatisch zetten.

Dan extra> register opschonen>voer ze alle uit.

Het programma maakt een reservecopie moest het fout gaan, maar zelf heb ik nog geen problemen gehad.

Groetjes.

Ps zoals pasja zegt kan je ook handmatig werken.
 
inderdaad die gebruik ik ook op de zelfde manier en nooit geen problemen gehad.
regcleaner 4.3
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem dus op automatisch ook gezet.. dan hoef ik dus niet aan te vinken en selectie verwijderen te kiezen he ?
 
Tja, dan verwijdert 'ie alles wat 'ie vindt.
Ik weet dus niet wat er gebeurt bij "automatisch" als de boodschap dat de "vermeldingen nutteloos blijken te zijn......" NIET komt na het scannen. Verwijdert 'ie dan toch alles......?

Dan kun je in de "aap" gelogeerd zijn....... en alles terug moeten zetten bij probleempjes. Als je de scan 1x per week uitvoert (handmatig) dan vindt 'ie zodanig weinig loze vermeldingen dat het zelf even aanvinken geen probleem is / mag zijn.

Er zijn natuurlijk mensen die continue downloaden en installeren / deinstalleren en bij hen zal het aantal "loze sleutels" mogelijk wel fors zijn.........., reden om 't progje 't een en ander automatisch te laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegt ook geen idee, maar die vermelding staat er elke keer. Misschien zoals je zegt toch een beetje link.

Groetjes
 
ach ja, het tabblad "reserve kopie" biedt dan nog altijd uitkomst, maar ja, zekerheid voor alles vind ik idd toch safer, het blijven apparaten van een paar kilo plastic en metaal en u never know............ ;) :D
 
Regcleaner

Gebruik regcleaner al sinds NT4, nooit klachten gehad.

@Pasja,
Als het een hele berg is kun je ook selecteren, en alles aanvinken kiezen, dan selecteert hij in een keer alles.

Vroeger wel met de hand aangevinkt, omdat ik wilde weten wat hij zou weggooien, maar sinds ik heb gemerkt dat hij te vertrouwen is, selecteer ik alles via het pulldown menu.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan