Register sleutel decimaal of heximaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Windows 7 ultimate is voor de zoveelste maal het spoor bijster voor het onthouden van de mapweergaves. Nu heb ik de sleutels opgezocht en gewijzigd en de aantallen van de BagMRU verhoogd. Echter nu kom ik op Google een instelling tegen waar de waarde decimaal is en bij staan de waarden allemaal heximaal.

Wie weet hoe dit in elkaar zit.

Wie heeft de waarde van alle sleutels voor Windows 7 Ultimate. Ik heb alleen al buiten alle systemfiles om 34.571 mappen.

Je kunt bij het aanpassen van registerwaarden kiezen of je hexadecimaal of decimaal invoert (er is een 'bolletje' beschikbaar bij Grondtal).
Als je in decimaal wilt weten wat er staat in een registerwaarde, dubbelklik erop, en kies Decimaal in het bolletje Grondtal.

Tijs.

Dus al ik het goed begrijp wordt het automatisch omgezet. Wil jij dan aangeven wat ik exact moet doen als ik 80000 mappen wil invoeren waar moet dan die 80000 staan, bij decimaal?

Er staat nu bij decimaal 80000 en dat is hexadecimaal 13880. Echter als ik het bolletje bij decimaal zet, staat bij opening van het register altijd weer de waarde hexadecimaal (dus 13880). Ik heb W7U 64-bits

Laatst bewerkt:
??? ik begrijp je niet helemaal, maar regedit geeft in het overzicht (rechter deelvenster) altijd hexadecimale waarden aan. Wil je weten wat het in decimaal is, dan moet je óf zelf omrekenen óf de registerwaarde openen en Grondtal op Decimaal zetten om te weten wat het in decimaal is...

Tijs.

Ja, goed. Als dat volgens jou zo is, prima. Maar het is in de omschrijvingen op Google niet altijd even duidelijk aangegeven. Men doet het voorkomen dat die decimale instelling een vaste instelling, keuze/aanvink functie is en dan kom je aan het twijfelen. Je verwacht niet dat die naar hexadecimaal terugspringt.

Normaal zijn het decimale waarden die je moet invullen. Moeten het een hexadecimale waarden zijn, dan wordt dat normaal gesproken erbij gemeld.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

maar regedit geeft in het overzicht (rechter deelvenster) altijd hexadecimale waarden aan.

Normaal zijn het decimale waarden die je moet invullen.

Dat is dus in tegenspraak met elkaar en verwarrend. Ik weet ook niet of het achterliggende probleem (mapweergave onthouden) is opgelost, maar dan zal ik een nieuwe topic openen als dat niet het geval is.

Bedankt voor zo ver.

een DWORD is een hex waarde. Aangezien niet iedereen hex snapt word het vaak als decimaal weergegeven. Persoonlijk vind ik dat jammer aangezien dat deze onduidelijkheid met zich mee brengt

Als je in het register werkt moet je goed weten wat je moet doen. Als Hex > decimaal > hex onduidelijk is dan is het verstandig om niet in het register te gaan grasduinen voordat je weet om welke waarde het gaat en hoe je dat moet invullen

Als je in het register werkt moet je goed weten wat je moet doen. Als Hex > decimaal > hex onduidelijk is dan is het verstandig om niet in het register te gaan grasduinen voordat je weet om welke waarde het gaat en hoe je dat moet invullen

Totaal mee oneens. Als je een probleem hebt en je zoekt met Google en Microsoft e.a. komen met aanbevelingen, teksten en handleidingen hoe je zoiets aanpakt, zorg dan dat je volledige en juiste informatie geeft. Het is mij alleen al in dit topic duidelijk geworden dat zelfs Microsoft onvolledige informatie geeft. Er staat helemaal niet bij of het een DWORD sleutel is en ook niet over decimaal en hexadecimaal. Dus beste Ellasar aan jouw informatie heb ik niets. Het ware beter geweest dat jij en mensen dan wel goed aangeven, evt. met screenshots hoe die instellingen in het register dan moeten zijn. Ik heb nu 34000 mappen en dat zullen er wel 80000 worden. Welke sleutels, waar en hoe moet ik die instellen. Het is Windows 7 Ultimate 64-bits. Ik dacht dat dat een duidelijke vraag was en als die niet duidelijk is geef dat dan aan.

Microsoft is niet in staat om dit probleem (weergave mappen onthouden) en dat ook nu weer door onbekende oorzaak opduikt op te lossen. Wie moet dat dan doen? Je kunt je wel voorstellen dat ik constant als ik een map op pictogrammen heb ingesteld en die gaat open en de zaak staat op details en ik moet dat weer wijzigen naar pictogrammen. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Keer op keer. Dat is geen leuke bezigheid.

Overigens lijkt het er nu sterk op dat de aanpassingen die ik nu heb gedaan in het register geholpen hebben. Ik heb dus decimaal 80000 is 13880 hexadecimaal ingesteld. En of dat dan de juiste (aantal en soort sleutels) zijn, weet ik niet. Die stonden zo in de info van MS.

Laatst bewerkt:
Lezen is blijkbaar lastig.

Aangezien je het met mijn bericht oneens bent ben jij er dus blijkbaar voor dat je zonder je in de materie te verdiepen lekker een beetje moet aanmodderen en alle waardes moet proberen. Ik ben juist voor duidelijkheid en dus waardes die hex opgeslagen worden in een register ook hex aan te bieden maar goed.

Maar om inhoudelijk op de rest van jou post in te gaan:
MS is prima in staat om de weergave van mappen te onthouden. sterker nog dat doen ze erg goed. Per map houden ze namelijk meerdere register sleutels bij om ervoor te zorgen dat die instellingen bewaard blijven. Dat ze daar een limiet op zetten die voor 99% van de wereld bevolking afdoende is (en bij elk nieuw OS weer bijstellen om de wens van de klant te reflecteren ) is gewoon logisch aangezien ze anders weer de klacht gaan krijgen dat het register zo ontzettend groeit.
Daarnaast zorgen ze ervoor dat voor de mensen die die 1% zijn dit eventueel nog kunnen aanpassen. in het officiele artikel is zelfs nog een fixit opgenomen die de waarde naar 5000 brengt waardoor nog eens 0.9% van de wereldbevolking bediend word. van die 0.1% die dan nog niet voldoende heeft verwachten ze kennis van het register en inzicht daarin.

deze kennis brengt met zich mee dat als je 5001 mappen hebt waarvoor je de instelling wil bewaren je aan een setting van 5000 niet voldoende hebt. en dat is ongeacht decimaal of hex.
In wat voor soort key je die moet zetten kun je ook prima achterhalen in de documentatie van MS zelf (http://support.microsoft.com/kb/256986)

Maar goed gewoon proberen heeft ook het gewenste effect. en aangezien je een backup had gemaakt van de register instellingen zoals aanbevolen word door MS kun je altijd weer terug...

Als zich iemand in de materie wil verdiepen dan ben ik het wel. Ik werk altijd zorgvuldig en print dan ook nog eens alles uit en aan de hand van de print ga ik te werk. Maar je kunt alleen goed werken als je volledige, juiste en alle terzake doende informatie hebt. In die info van MS staat niets over decimaal en hexadecimaal en ook niet over de soort sleutel DWORD 32/64 e.d. Hoe kan iemand dat dan leren als de info niet volledig is.

Waarom heb ik dan Google nodig en die informatie is dan ook vaak onvolledig en waarom moet ik vragen op een forum? En ik ben zeker niet 1%, want het probleem is al zeer oud en komt heel vaak voor. Ook komt het heel vaak voor en er zijn zeer langdradige topics over te vinden dat mensen het niet voor elkaar kunnen krijgen en dat loopt van XP, Vista naar W7.

MS is prima in staat om de weergave van mappen te onthouden. sterker nog dat doen ze erg goed.
Dat ben ik niet met je eens en ik heb zeer veel ervaring met het werken met mappen ook t.a.v. de kolommen en details en daar mankeert heel veel aan. Maar iemand die daar niet veel mee werkt en een vijfduizend mappen heeft, heeft die ervaringen niet. Vorige week had ik 33.334 mappen en nu 34.571 en dan weet je dat je snel en doelmatig moet werken. Je kunt niet bij elke map even opnieuw de zaak instellen. Die kolommen en details zijn ook een groot probleem. Het ware beter dat MS er voor had gekozen om elke map te voorzien van een data-bestand waarin exact de instellingen van die map worden bijgehouden dus weergave details, pictogrammen en tegels e.d., maar ook de kolombreedte, details en de volgorde van weergave van die kolommen. Maar goed, als je daar niet dagelijks mee werkt, dan heb je daar weinig kijk op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan