Register sleutel niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aris1969

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
55
Een automatische update van Adobe 8 Standaard kan niet geïnstalleerd worden omdat een registersleutel niet toegankelijk is.

Uitvoeren van een Adobe 8 'Volledige', of 'Repair' installatie loopt vast op dezelfde melding en wordt dan weer teruggedraaid. Zelfs software verwijderen (Adobe) via configuratiescherm/software lukt niet vanwege dezelfde fout. Het verwijderen wordt dan automatisch teruggedraaid, waardoor Adobe met dezelfde fout geïnstalleerd blijft.

Deze sleutel, [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C523F39F-9C83-11D3-9094-00104BD0D535}\TypeLib], is niet te benaderen met regedit.

Wanneer je met regedit het hele register met kladblok exporteert en met kladblok opent, staat alleen de hoofdsleutel daarin. De subsleutels waaronder Typelib niet... Het lijkt erop dat het register beschadigd is.

Verwijderen van de subleutels en/of hoofdsleutel met subsleutels gaat niet en leidt tot foutmeldingen. De hoofdsleutel is echter wel benaderbaar en kan je inhoudelijk wijzigen. Zie ook bijgaande screenshots.

Regsityer schoonmaaken met CCleaner en JV16 Powertools (1.4.1) helpt niets. Met JV16 kan ik de sleutel ogenschijnlijk wel handmatig verwijderen, maar als je dan opnieuw zoekt, is ie er nog steeds.

Machtigingen aanpassen lukt ook niet. Het invulscherm komt wel en is ook normaal aan te passen/in te vullen, maar bij aanklikken toepassen/OK komt er een foutmelding dat er geen toegang is (pad/structuur fout kom je ook tegen).

Op een andere PC heb ik wel volledig toegang tot exact dezelfde sleutels. Echter als ik deze werkende sleutel + subsleutels exporteer en wil toevoegen aan het register van de 'foute' PC, kan dat niet omdat er geen toegang zou zijn tot (dat deel van) het register.

Hoe krijg ik die 'spooksleutel' weg? Of hoe zorg ik ervoor dat ie weer toegankelijk is? Zonder XP/overige programma's opnieuw te hoeven installeren... Ik heb me inmiddels wezenloos gezocht op internet, maar ik kan geen oplossing vinden.
 

Bijlagen

  • Typelib registry 270607_04.jpg
    Typelib registry 270607_04.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 82
  • Typelib registry 270607_02.jpg
    Typelib registry 270607_02.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 72
Ik denk dat de oplossing om helemaal opnieuw moet formatteren en dan installeren.

Misschien is nog ander die hier nog hoop hierin hoop kan putten
 
Ben je wel ingelogd als administrator ?
Veilige modus al geprobeerd?
 
Ik kan dat ook niet blokkeren, jammer.
 
Ik ben ingelogd als gebruiker met Administrator rechten. In veilige modus lukt het ook niet
 

Bijlagen

  • Typelib registry 270607.jpg
    Typelib registry 270607.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Kijk deze discussie even door. Misschien kun je wat met dat DelRegNull programma dat daar genoemd wordt?

De nieuwe link daarvan is: deze link

Post anders schermafdrukken van hoe de machtigingen nu staan ingesteld op de hoofdsleutel en de sleutels daaronder. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.

Succes,

Tijs.
 
Volgens mij ben ik eruit!!

Ik kan bij de (sub) registersleutels die ik niet kan benaderen zoals eerder aangegeven wel het machtigingenvenster geopend krijgen... Echter tot nog toe lukte het mij niet de wijzigingen die ik daarin aanbracht (toegangsrechten) op te slaan wegens foutmeldingen.

Zojuist zag ik ineens dat bij alle 'probleem' subsleutels bij 'Geavanceerde beveiligingsinstellingen' (via machtigingen scherm), de "huidige eigenaar niet weergegeven kan worden". (Staat onder melding: "Huidige eigenaar van dit item")

Daar kan ik echter wel de eigenaar aanpassen en die op mijn eigen inlognaam (of op administrators) zetten. Dit kan ik vervolgens middels toepassen/OK opslaan, en nu zijn de subsleutels ineens wel benaderbaar!! Alle foutmeldingen zijn nu weg + de inhoud van de items zijn in het rechter scherm zichtbaar/benaderbaar.

Nu nog even proberen of Adobe Acrobat 8 nu wel wil updaten/installeren etc.

Bedankt voor jullie reactie; waarschijnlijk heeft het opschrijven van het probleem en de reacties mij weer aan het denken gezet...

Nu zie ik ineens dat Tijs dit ook al beschreven heeft in het item waarin ie hierboven naar verwijst (had ik nog niet bekeken voordat ik het zelf gevonden had); dit was dus ook bij mij het geval! En ik zojuist maar denken dat ik de enige ben met deze ellende.

Alsnog bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Installeren Adobe lukt weer niet vanwege dezelfde fout, maar kwam er toen achter dat ik de keys welliswaar nu weer bereikbaar gemaakt had (door de eigenaar in te stellen), maar vergeten was daadwerkelijk machtigingen toe te kennen, waar dus (nog) niets ingevuld stond.

Na hier gewoon 'iedereen' aan toe te voegen (beveiligingstechnisch misschien niet slim, maar wel makkelijk...), lukt de installatie nu wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan