Register truukje dat gevaarlijk is? (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Ik plaats hem al in diversen omdat het niet echt voor 1 Windows is ofzo, maar daar ging die al dicht.

Het ging dus hierom: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=916155#post916155

[edit]Ik zie net de reactie van Tiborv, hij had hem al eerder dichtgezet.[/edit]

Maargoed, mijn vervolgvraag aan Niels (of iemand anders):

Nou, het gaat mij erom dat ik een registersleutel heb die bij elke persoon in de opstartmap staat en dus vanzelf moet worden toegevoegd.

Als ik dus "@regedit /s C:\hetbestand.reg" in een .bat in de opstartmap plaats geeft dit hetzelfde effect?
 
Klopt, dan is het wel zo netjes als je de eigenschappen van de batchfile zo instelt dat hij geminimaliseerd opstart en automatisch weer afsluit.

Makkelijker misschien is gewoon een snelkoppeling maken naar

C:\windows\regedit.exe /s C:\hetbestand.reg

en die in de opstartmap neerzetten.
 
Ok, en hoe stel je dat in?

Nou, als die ander makelijker is. Dus C:\windows\regedit.exe /s C:\hetbestand.reg geeft geen verdere foutmeldingen?
 
Instellen gaat het makkelijkst door het batchbestand ergens anders op de schijf te zetten en er een snelkoppeling naar te maken in de Startup directory.
Bij de eigenschappen van die snelkoppeling kan je dan onder het tabblad Snelkoppeling de optie uitvoeren op Geminimaliseerd zetten.

Die snelkoppeling is dan inderdaad meestal handiger, onder XP krijg ik geen foutmeldingen, maar test het gewoon eens in het wild uit zou ik zeggen... :)
 
Ok, bedankt! Had ik nog een vraagje. De registertruuk is voor 2k, gaat dit problemen opleveren bij XP denk je?
 
Ik heb het allemaal getest onder XP dus zal wel lukken denk ik :)
 
Uuhm, ja, maar de .reg file zelf. Het is een truukje om elke gebruiker zijn eigen resolutie te geven. Moet ik hem even scannen anders?
 
ohw op die manier... tja meestal werken die truukjes ook wel onder XP... kwestie van even proberen...
 
Nou, ik houd niet zo van proberen aangezien ik maar 1 PC heb en als het daar mis mee gaat ik een hoop problemen heb. Vandaar :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan