register XP wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Roger, bedankt voor je antwoord en het is zeker geen stom antwoord. De schrijver van het artikel waar ik de sleutel voor updates vandaan heb, waarschuwde al dat de pret voorbij is als Microsoft er achter komt. Dus misschien heb je wel gelijk. Nou ja, jammer dan, ik gebruik W7, maar soms werk ik nog wel eens op mijn XP omdat er appl. op staan die op W7 niet werken en die ik toch graag wil gebruiken. En voor de gein wil ik dan ook updates krijgen; is toch niks mis mee?
We zullen zien.

m.v.g. Lowie

Even stom idee van mij hoor. Maar zou het niet kunnen zijn dat Microsoft iets heeft toegevoegd aan een update waardoor deze optie opeens niet meer kan werken???

ik dacht hier ook gelijk aan toen ik mijn eerdere bericht schreef. Maar ik dacht, misschien ben ik wel gek hahahaha!!

Ik hoop dat je wel slim genoeg bent om niet te veel belangrijke zaken via internet te doen op je xp bakkie.

En ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig welke applicaties er wel werken onder xp en niet op win7.
Want vaak zeggen mensen mij dat wanneer ze over stappen op Linux dat er dan bepaalde applicaties niet onder Linux werken en wel onder windows, maar ze vergeten dan vaak dat er linux alternatieven zijn. Maar nu heeft windows het ook, vind ik wel grappig.
Nu hoeven ze dat excuus niet meer te geven hihihihihi.

Laatst bewerkt:
Ik heb zo geaarzeld om mijn vraag op dit forum te zetten he. Mijn ervaring is dat je altijd antwoord krijgt van arrogante plebs die denken dat ze alles weten en alleen maar de vragen-steller belachelijk willen maken. Dat gebeurt me voor de zoveelste keer. Deze keer zal ik er van leren.

Vragen zijn nooit dom ofzo, dus aarzel op dat vlak maar niet.

Plaats eens een screenshot van de weigering in het register.

Bedankt Mavaros en Jak, jullie zijn vriendelijke mensen; dat merk ik direct. Bedankt voor jullie reacties.
Ik laat het voorlopig hierbij. Ik ben ook ingeschreven bij twee Engelstalige sites en heb daar nog nooit een vreemde of rare reactie gahad. Misschien probeer ik het daar eens.
Heel fijn dat jullie reageerden, bedankt voor de tips en de hulp!
groeten, Lowie

bedankt Knight, ik kan weer aan het werk. Fijn dat je gereageerd hebt.
groeten, Lowie

bedankt Knigt en anderen, ik ben blij dat er toch nog aardige mensen op dit forum zijn. Het probleem is opgelost; ik krijg weer updates en mijn "xp bakkie", zoals Femke het noemde, loopt weer als een tielerier.

hartelijke groeten, dit was mijn laatste bericht.
Lowie

p.s. Lange Pier, ook erg bedankt1

Ik hoop voor je dat het zo blijft! Maar ik blijft erbij, waarom zou je dit überhaupt willen?
Daarom kom ik mss wel bot over, omdat ik het gewoon niet begrijp. Maar integendeel, ik het echt ben ik helemaal niet bot!
Ik ben zelfs heel aardig en wil als ik kan, altijd helpen. Maar niet met dit soort zaken omdat ik vind dat het eh.....toch tegen mijn gevoel indruist.

En verder zou het maar zo kunnen zijn dat MS met een update dit weer te niet doet.

hallo Femke, bedankt voor je bericht. Het is heel waarschijnlijke dat Microsoft dit binnenkort stop maar volgens mijn informatie gaat het nog door tot 2019. Ik werk maar heel zelden op XP voor bepaalde programma's; mijn eerste computer is mijn 7 home premium. Ik wil gewoon voor de grap de XP blijven updaten zolang het nog kan; gewoon voor de lol. Dit bericht schrijf ik nu op mijn XP; ik wou vanmorgen even kijken of er uptdates waren; en ja hoor: 4 beveiligings updates. Dat geeft me weer een goed gevoel; dat is alles.
Ik ben blij dat je toch een aardige vrouw bent en ik wens je al het beste

hartelijke groeten, Lowie

Laatst bewerkt:
Al in de grouppolicy gekeken of veranderingen van de registry niet disabled is?
Hier staat een artikel daarover: http://www.howtogeek.com/howto/16909/how-to-disable-access-to-the-registry-in-windows-7/ Dit gaat over windows 7, maar in xp staat deze regel op dezelfde plek.

Dus beginnen met als opdracht(Uitvoeren) intikken gpedit.msc en dan naar de juiste policy-regel gaan: Gebruikersconfiguratie-Beheerssjblonen-Systeem en daarbinnen dan de registerbewerkingrestrictie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan