register

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransdegraaff

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
beste mede computeraars,
waar kan ik informatie vinden over registerinstellingen
ik zoek de instelling voor outlook express
tussen het logo van OE na openen en volledig openen zit een delay,maar ik weet niet welke waarde ik moet veranderen.Wie weet de weg?
Frans.:D

Voor zover ik weet bestaat er geen register instelling voor dit probleem.
Het traag opstarten van een programma kan verschillende oorzaken hebben (virusscanner, weinig geheugen etc.) maar iig geen delay waarde tussen de splash screen en het daadwerkelijke programma.
Wat je wel kan doen is de splash screen uitzetten, maar of OE hierdoor sneller opstart....? Ik merk iig geen verschil.

Zo doe je het:

- Ga naar [HKEY_CURRENT_USER\Identities\jouw ID\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]

- Maak een nieuwe DWORD-waarde aan en noem hem NoSplash

- Dubbelklik erop en geef hem de waarde 1

- Sluit regedit en je bent klaar

succes

no splash

Hendrik,
zover ik het nu kan bekijken is het weer een stuk sneller.
Is 2 en3 het zelfde als bij andere DWORD waardes?
Voor nu hartelijk bedankt. Frans.

Graag gedaan :)

Maar wat bedoel je met 2 en 3? Dat je een andere cijfer invult i.p.v. 1? Of bedoel je de stappen 2 en 3 voor het maken van een nieuwe DWORD?

Als je de eerste bedoelt, dan zal het in dit geval geen effect hebben want deze DWORD heeft maar 2 waardes:

0 = uit
1 = aan

En als je de stappen bedoelt dat is het antwoord ja, wel is het afhankelijk van het programma. Niet alle programma's reageren op zo'n tweak.

gtz

Laatst bewerkt:
Tweak

Henrik,
ik bedoelde een ander cijfer voor de DWORD waarde
Volgende keer zal ik wat duidelijker zijn.
OE werkt nog niet optimaal maar naar mijn gevoel wel beter nogmaals bedankt Frans :)

sorry dat ik niet eerder geantwoord heb
ik heb een crash gehad,dus moest ik alles opnieuw installeren en heel slim geen goede backup gemaakt(nu wel) In windows98 was het een bekend probleem en na veel zoekwerk heb ik ontdekt in Xp ook! Bij 98 lag de oplossing in het register
The server {cijfers en letters}did not register with DCOM within the required time out.HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID Bij de InProcServer32 en de LocalServer32 moeten beide waardes leeg zijn (default)alleen voor XP kan ik die codes nergens vinden nu is dat niet meer nodig,maar toch zou ik graag willen weten waar die codes ergens te vinden zijn
Een tweede mogelijkheid is Internet Explorer en outlook Express opnieuw te installeren
Microsoft Knowledge Base
art:318378

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan