Registercleaners

Status
Niet open voor verdere reacties.

limperg

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Heeft iemand ervaring met register-cleaners, zoals bijv. NTREGOPT, Registry Fix, Tweak UI, TweakNowRegCleaner of (onlangs in CID aangeprezen) Eusing Free Registry Cleaner.

Kun je veilig de aanbevelingen (verwijderen enz.) aannemen of kom je dan in de problemen? Of beland je toch bij HijackThis in combinatie met aanvullende programma's (zoals drweb-cureit en combofix)?

Heeft er iemand andere adviezen of ervaringen met een goed/betrouwbaar programma?
Doel: het opstarten en afsluiten van de pc te verbeteren, aangezien deze waarschijnlijk wat 'dichtgeslibt' is!

Hallo !

Naar mijn ervaring: als alles lekker loopt laat het zo !

Ik gebruik registercleaners alleen in noodgevallen, en dan nog die van CCleaner: http://www.ccleaner.com/download/

Gratis en voor niks.

Klik in het programma op "problemen". kies voor back-up en voila.

regcleaner is ook niks mis mee naar mijn ervaring, maar deze progjes alleen gebruiken als het echt nodig is.

Dure betaalde progjes voegen echt niets toe !

Greetz,

Harry.

Betaald of onbetaald, de werking is hetzelfde maar wees uiterst voorzichtig met opruimen en maak ten alle tijde een back up. In het verre verleden heb ik ook geprobeerd om mijn toenmalige PC op deze te optimaliseren maar viel van de regen in de drup. Ik gebruik deze programma's alleen nog maar om resten van verwijderde software uit het register te halen.

Ben zelf aan het testen geweest met verschillende regcleaners.
Maal ten allertijde eerste een backup.

Mijn ervaring is dat ze geen van allen echt doortastend te werk gaan.

Ze laten nog ergens een steekje vallen wat betreft registerverwijzingen van software die niet meer op het systeem aanwezig zijn.

Wil niet wegnemen dat het geen goede zijn, maar echt alles cleanen doen ze geen van allen.(althans die ik geprobeerd heb dan).

Ik gebruik regelmatig registry healer, wat mij tot nu de best is gebleken. Hij verwijderd de meeste rommel en het systeem werkt dan weer perfect.Hij heeft alleen een nadeel, is ‘niet’ gratis.

Registrycleaners kunnen je hele systeembeschadigen of je hele systeem beter laten lopen.

Maak inderdaad altijd een back-up met een programma of gewoon zelf, dat kan via de Register-editor ( Regedit bij Uitvoeren inypen ) en dan Bestand en dan Exporeren en dan heb je in 1 .reg bestand je register zitten.

Er zijn gratis cleaers die het werk even goed doen als betaalde programma's.
En elk programma vind weer iets wat de ander niet vind.
Een aantal gratis:
-CCleaner
-RegCleaner
-TweakNow RegCleaner
-RegScrubXP
-HDCleaner
( onderdeel Clean Center --> Registry Cleaner )

En een aantal betaald
-RegistryMechanic
-RegistryBooster
-RegSupreme

En limperg,
Dit kan je doen om het te laten versenellen en programma's eerder te stoppen, het werkt bij de meeste erg goed:

* Ga naar Uitvoeren --> Regedit
* Ga naar de Registersleutel HKEY_CURRENT_USER >> Control Panel\Desktop en wijzig/voeg toe de volgende tekenreekswaarden:

HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
AutoEndTasks = 1

En voor opstarten, hier info.

Laatst bewerkt:
Hallo !

Naar mijn ervaring: als alles lekker loopt laat het zo !

>Zoals je kunt lezen in mijn bericht (3e alinea) dat e.e.a. NIET lekker loopt!
> Ik dacht als leek dat, als bepaalde programma's op de pc zoals IE en Outlook Express >pas na ca. 5 mintuten te gebruiken zijn en als de harde schijf al die tijd (zoals ik dat >maar noem) staat te 'reutelen', dat er dan iets niet lekker loopt.

Ik gebruik registercleaners alleen in noodgevallen, en dan nog die van CCleaner: http://www.ccleaner.com/download/

>Crap Cleaner heb ik ook, staat dat goed bekend?

Gratis en voor niks.

Klik in het programma op "problemen". kies voor back-up en voila.

regcleaner is ook niks mis mee naar mijn ervaring, maar deze progjes alleen gebruiken als het echt nodig is.

Dure betaalde progjes voegen echt niets toe !

Greetz,

Harry.

Zelf gebruik ik al een tijdje TuneUp Utilities 2006.

Dit programma kan het register ook cleanen en defragmenteren. Hij heeft nog veel meer functies.

Bevalt me prima.

Het programma is trail en kan gekocht worden (http://www.tuneup-software.nl/).

Veel succes ermee.:p

Greetz,

DJFryslân

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Denk niet dat de moderator gelukkig is met die warez-link !

Waarschuwing aan mod verstuurd.

Greetz,

Harry.

ik gebruik al een tijdje -CCleaner(nieuwste en de 2 vorige versie's) gaat altijd goed haalt er altijd fouten uit cookies en ruimt altijd lekker veel op wel altijd reg backup maken he ideaal programma :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan