registerfout CurrentVersion

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicolaiIII

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
49
Als ik de laatste versie van acrobat reader wil installeren krijg ik de onderstaande foutmelding:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\Windows\CurrentVersion\Run niet openen.
Als ik vervolgens met regedit deze wil opzoeken kan ik Currentversion niet vinden.
Oh...eh, ik heb een legale versie van Windows XP, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee?

Nico
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

Die run map staat erboven, zoek eens in register runonce op, lijkt mij sterk dat die sleutel er niet in staat.

Gebruik Registrar-Lite er eens voor.
 
Foutje, die currentversion bestaat wel, en ik kan hem ook gewoon openen. Alleen zegt de install van acrobat dat die hem niet kan openen. Toch ben ik als admin ingelogd.
Sorry voor mijn vergissing.
 
In feite, kan ik niets meer installeren en komt ie met dezelfde foutmelding. Dus regclean wil ook niet installeren.
 
Je bent als gebruiker ingelogd die misschien niet administrator rechten heeft, als administrator dien je eerst uit te loggen, dubbelklik alt, ctrl, delete, dan kun je als gebruiker administrator opgeven en enteren zonder wachtwoord, daar de gebruiker alle rechten geven en eventueel installeren, dit geldt voor PRO, in home dien je dat misschien in veilige modus uit te voeren.

Ook kun je in PRO bij de mapopties eenvoudig delen uitzetten, en in het extra tabblad in de eigenschappen van dat installatie bestand de rechten nemen.
 
Ik ben administrator, en in de keymap van de registre staan de rechten ook goed.
overigens heb ik windows xp pro
 
Probleem heb ik opgelost.
in de betreffende regkey ontbrak de autorisatie van SYSTEM. Deze geeft programma´s als installshield toegang om iets te doen met die key. Ik heb SYSTEM terug gezet en alles werkt weer zoals zou moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan