Registerfout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janeS

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Berichten
58
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met Windows XP Home voorgeinstalleerd.
Sommige software programma's die ik wilde installeren gingen mis, waarna ik ze verwijderde, middels "Software" van het config.scherm. Om er zeker van te zijn dat ze eveneens uit het register zijn, gebruik ik Reg.Crawler om in het register daarna te zoeken.
Bij deze zoekfunctie komt er steeds een melding dat er iets niet geopend kan worden:

Registry Search Error.
Failed to open HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Reinstall\??? while searching the Registry on Local Computer, Windows reported error code 2.

Wat heb ik fout gedaan en is het ernstig?

Heel graag een reaktie,
met vr.gr. JaneS.
 
Je kunt hem rustig downloaden want ik hoor net dat hij 30 dagen werkt (trial). Maar ik heb hem er al veel langer op staan.
 
Hoi

ik heb hem inmiddels, maar weet niet hoe ik dat probleempje van mij in het register, bij dat progje kan vinden.

Grappig, ik las in je profiel: in de buurt van Hoorn nh, ik dus ook....

Misschien zou je me een hint kunnen geven, wat ik kan doen aan de hand van dat jv16 pt i.v.m. die foutmelding die ik krijg.

Ik hoor het graag!
 
Ga naar Registertools en klik op Registerclaener (2e blokje) klik 2X doorgaan en laat alle instellingen zo staan. Hij gaat dan een poosje scannen en als hij klaar is kun je alle groene items verwijderen (markeren via de taakbalk boven). De Rode kun je laten repareren. Werkt er daarna dan iets niet (is mij nog nooit gebeurd) dan kun je de backup terug zetten die autm. aangemaakt wordt.

Btw. ik zit +/- 10 km. ten noorden van Hoorn.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je uitleg. Ik ga het precies zo opvolgen en dan maar hopen, dat de "error" verdwenen is.
Vervelende is, dat ik niet kan inschatten of de bewuste foutmelding gevolgen voor het een en ander kan hebben, dus wil ik hem liever kwijt....

(plm. 5 km ten noorden van Hoorn)!

Groeten van JaneS.
 
Met Norton Utilities kun je ook dit soort dingen laten repareren.
 
Ondanks alle hulp (uitleg jv16 en Norton Systemworks) staat die zin nog steeds in het register....

Misschien kan het geen kwaad, of moet ik nog verder gaan zoeken.

Evengoed bedankt voor je hulp!

Groeten van JaneS.
 
Als je systeem verder goed werkt en je hebt geen foutmeldingen tijdens het opstarten zou ik me er niet druk om maken.
Je kunt de configuratie van je nw. PC in de systeem button plaaten (PC Wereld?).
 
Laatst bewerkt:
Hi Jane! :D
Hieronder tekst van Microsoft over jou foutmelding, dus ERROR CODE 2 =
========================================
Code 2
Bij deze code kunnen twee verschillende foutberichten worden weergegeven, naargelang het type apparaat dat de fout heeft veroorzaakt. Deze code geeft aan dat het apparaat niet is geladen door de apparaatlader (DevLoader). Als het apparaat een Root Bus DevLoader is (zoals ISAPNP, PCI of BIOS), wordt het volgende foutbericht weergegeven:


Kan het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden omdat de computer twee <type>-bustypen rapporteert. (Code 2)

Neem contact op met de fabrikant van de computer voor een bijgewerkt BIOS voor de computer.

De vermelding <type> in dit foutbericht staat voor ISAPNP, PCI, BIOS, EISA of ACPI.

Oplossingsknop: Geen

Als het apparaat geen Root Bus DevLoader is, wordt het volgende foutbericht weergegeven:


De <type>-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden. (Code 2)

U kunt dit probleem oplossen door op Stuurprogramma bijwerken te klikken om het stuurprogramma bij te werken.

De vermelding <type> in dit foutbericht staat voor de apparaatlader, zoals FLOP, ESDI, SCSI, enzovoort.

Oplossingsknop: Stuurprogramma bijwerken
U kunt uiteraard de aanbevolen procedure volgen, maar u kunt het apparaat ook uit Apparaatbeheer verwijderen en daarna de wizard Nieuwe hardware uitvoeren.

Grtz :D
Falco
 
Hoi Falconetti,

Eveneens bedankt voor je uitvoerige reaktie, maar ik heb een beetje moeite met wat je schrijft over die z.g. error 2.

Als ik n.l. de zin van mijn foutmelding lees, zie ik daar o.a het woord software staan, maar als ik je bericht goed lees is er sprake van hardware.
Sorry, het kan zijn dat ik alles niet goed begrijp, maar dit is geen alledaagse materie voor me.

Kan het misschien zo zijn dat die z.g. error 2 ook nog iets anders betekent?

Misschien wil je me nogeens zeggen, of ik het inderdaad verkeerd begrijp?

Groeten van JaneS
 
Sorry Jane :eek:
Nu dat ik het rustiger doorneem: het lijkt wel op een software probleem aangezien jou foutmelding niet over hardware spreekt.
Ik zou dat programma Reg. Crawler eraf halen en vervolgens opnieuw instaleren.
Daarna kijken als je nog de foutmelding krijgt.

Groetjes :D
Falco
 
Falco, ik heb gedaan wat je voorstelde, dus verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar de foutmelding blijft staan.....

Vreemd, want ik draaide het progje ook op mijn "oude" pc en daar kwam die melding niet.

Als je eventueel, of iemand anders, nog suggesties hebt, dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes, JaneS.
 
Als ik onderstaande kijk :

Version 4.01
Size 382 KB
Date Jul 27, 2002
Type of Software Free To Try
Operating System Win2000, Win95, Win98, WinNT

WERKT DUS NIET OP XP !!! Dus.. :( :(
Andere, nieuwere versie werkt wel met XP !!

En ja, XP heeft (soms) wat moeite met sommige progjes.
Vooral als de registratie van dat programma op andere manier plaats vindt ;) ;) ;) Heb je'm ??

Groetjes :D
Falco
 
Daar was ik weer....

Eerstens Falco, echt te gek, wat voor een "werk" je voor me verricht!

Ik snapte je helemaal en het was ook aan de orde, maar ik had dat progje zonder die foutmelding wel op mijn oude pc draaien, terwijl die XP Pro heeft....

Ik vind het alleen jammer, dat ik nu bij mijn nieuwe pc al met een foutmelding word opgezadeld, terwijl het misschien geen kwaad kan.
Ik heb al gezocht naar een soortgelijke, die ook je register afzoekt naar namen, maar kon niets vinden.
Regedit vind ik een beetje te summier hiervoor, ben altijd bang dat ik iets verkeerds verwijder, met alle gevolgen van dien.

Als je t.z.t. iets weet, graag!

Groetjes van JaneS.
 
Graag gedaan JaneS! :D Dat 'werk', tja dat is hobby ;)

Ik weet het ook niet hoe dat kan: bij 1 PC werkt wel en bij de andere niet.
Ik heb hier al bijna 1 jaar XP Pro op CD maar ik zet het nog niet op. Op dit moment heb ik nog mijn twijfels.

Antwoord op jou vraag: Ik mag dus hier op het forum niet over 1 of ander schrijven..
Ik weet dus niet hoe jij dat progje hebt. Gekocht of gedownload…;)
Dat foutmelding zegt verder niet zo veel. Windows zit te zeuren…
Er zijn nieuwere versies van dat progje. En verder…zou ik maar zeggen = als je beetje met geduld gaat ‘Googelen’ dan kom je wel ;) ;)

Groetjes :D
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan