Registerfouten, blauw scherm, pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoukjong

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Berichten
29
Een van mijn pc's blijft maar problemen geven. Hij geeft allerlei messenger pop ups (niet van msn messenger) waarin aangegeven wordt dat het register beschadigd is. Inmiddels heb ik de pc al zeker 4 keer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar een dag nadat alles geinstalleerd is, houdt de pc er gewoon mee op. Ik krijg dan een blauw scherm, waarna de computer opnieuw opstart. Ik kon nog net zien dat er op het blauwe scherm aangegeven wordt dat er fouten in het register zitten.

Nu kan ik natuurlijk weer de hele pc opnieuw gaan formatteren en installeren, maar ik ben bang dat hij het dan morgen weer niet meer doet. Ik heb al 3 verschillende versies van windows geprobeerd, nederlands, engels, home en professional, en het haalt allemaal niets uit. Kan iemand mij vertellen waar de fout in zit en hoe ik het op kan lossen? Want ik sta op het punt hem het raam uit te gooien...

:(
 
Heb je tijdens het installeren ook de internetverbinding afgeloten?
Dit kan namelijk voor problemen zorgen.
Sluit de pc niet eerder aan op het internet nadat deze volledig is beveiligt en geüpdate.
 
Ik heb dit probleem ook eens gehad,heb toen de schijf moeten partioneren,toen was het opgelost.
 
Die spam van de Messenger Service kun je gewoon uitschakelen:

Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type in de balk: services.msc
Klik OK.
Na een paar tellen verschijnt een nieuw venster met een lijst van services.
Zoek in die lijst naar "Messenger".
Dubbelklik daarop.
Klik op "Stoppen" en kies bij Opstarttype voor "Uitgeschakeld".
Klik Toepassen en OK.

PS: deze Messenger Service heeft niets met MSN Messenger te maken.
 
Het probleem zit niet bij de pop ups van messenger, die zette ik vaak meteen na het installeren uit. Het probleem zit dus ergens in het register, aangezien hij een dag na het installeren windows niet meer op start en daarbij in een blauw scherm een foutmelding geeft voor fouten in het register.

Ik wil dus eigenlijk weten hoe die fouten in het register komen, of beter nog, hoe krijg ik ze eruit? Want formatteren en ook partitioneren helpt niet..
 
Geplaatst door Anoukjong
Het probleem zit niet bij de pop ups van messenger, die zette ik vaak meteen na het installeren uit. Het probleem zit dus ergens in het register, aangezien hij een dag na het installeren windows niet meer op start en daarbij in een blauw scherm een foutmelding geeft voor fouten in het register.

Ik wil dus eigenlijk weten hoe die fouten in het register komen, of beter nog, hoe krijg ik ze eruit? Want formatteren en ook partitioneren helpt niet..

Je bent niet duidelijk. Wat is je probleem nu? Dat je meldingen over zgn registerfouten krijgt via de Messenger Service? Dat is reclame, zegt helemaal niets over jouw register. Die meldingen kun je uitzetten op de door mij beschreven wijze.

Krijg je echte blauwe schermen met foutmeldingen (bsod's), geef die foutmeldingen hier dan letterlijk en volledig weer. We kunnen je niet helpen als we niet weten wélke foutmeldingen je krijgt.

Dus graag hier even de exacte foutmelding plaatsen (liefst als screenshot).
 
Er is ook nog de mogelijkheid dat je een bootsector virus hebt. Dan helpt formateren en opnieuw installeren alleen niet. Je moet eerst een uitgebreide virusscan runnen met de laatste updates en haal er ook gelijk even wat anti-spywareprogramma als spyboy, ad-ware en microsoft anti-spyware overheen (ook met de laatste updates).

Doe dit alles nadat je alles net opnieuw hebt geinstalleerd. Zorg dat je een firewall als ZoneAlarm (gratis versie) hebt draaien en stel deze zo in dat hij van ieder programma dat van het internet gebruik wil maken een melding geeft. Weet je niet zeker of een programma toegang tot het internet mag hebben, klik dan voorlopig eerst op 'deny' zonder een vinkje bij 'remember this setting' te zetten.

Schakel in ieder geval Messenger en MSN Messenger uit (of weiger deze programma's op zijn minst toegang tot internet). Vooral MSN Messenger is erg virusgevoelig. Als de PC van iemand die jouw MSN-adres in zijn of haar contactenlijst heeft staan besmet is met een MSN-virus, kan het zomaar gebeuren dat jouw PC weer herbesmet wordt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan