Registergrootte instellen Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hoihoi :)

Bij de oude windows besturingsystemen kon je altijd al het wisselbestand instellen.
Na je door de waarschuwing heengeslagen te hebben en Windows ervan overtuigd te hebben dat je een ervaren gebruiker of systeembeheer was en je het ECHT wilde veranderen kon je de waarden aanpassen.

Gelukkig kreeg Microsoft meer vertrouwen in de gebruiker en bij Windows 2000 kwam hier opeens de optie "registergrootte aanpassen" bij.

Bij Windows XP en 2003 was deze optie weer weg.

Nu de vraag; kan iemand mij instellen waarom MS deze optie erin heeft gestopt en er ook weer uit?
Wanneer de maximale registergrootte overschreven wordt; kun je er dan niets bij bijzetten en krijg je fouten of?

attachment.php
 

Bijlagen

  • register.png
    register.png
    11,7 KB · Weergaven: 102
Geplaatst door XP_PC
Wanneer de maximale registergrootte overschreven wordt; kun je er dan niets bij bijzetten en krijg je fouten of?
In dit artikel wordt een situatie beschreven, waarin de grootte van het register in Win2000 verkeerd berekend wordt. Daar staat:

"If this variable reaches the maximum registry size limit, Windows 2000 does not allow further registry expansion."

Ik neem aan dat je in dat geval een waarschuwing krijgt - ook als deze situatie niet door een fout ontstaat, maar doordat je heel veel op je computer zet of je register nooit opschoont.
Overigens duurt het wel even voordat je een register van 35 MB hebt. :)
Ik heb momenteel Win98SE met alle updates, Office 2000 met alle updates, Dreamweaver MX, Paint Shop Pro, LimeWire, Ad-aware, AVG, ZoneAlarm, SpywareBlaster, Spybot S & D. MSN Messenger, Nero, InCD, Acrobat Reader, QuickTime Player, Windows Media Player, DivX, Swish, IrfanView, CCleaner, RegCleaner, Everest, Internet Explorer, Outlook Express en nog wat kleinere programmaatjes op mijn computer staan en dat levert een register op van 7900 kB (7,7 MB).

Guus.
 
Uuhm.. Je ziet dat mijn register 10 MB is en dat is na een versie installatie. Met nog 0 programma's.

En vol; ik ben bang dat je gewoon een wazige fout krijgt als "geen toegang" ofzo.

Ik ga even lezen.
Ik vraag me af waarom die optie er zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan