registerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

babbeltje40

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
In de computeridee van deze week stond een opschoon verhaal.Wat mij interesserde was dat er tijdens het starten progr. opstarten die je eigenlijk niet direct nodig hebt, zoals printer en extra prog.zoals imesh.
Ik heb het prog. op gehaald bij www.sysinternals.com
en kreeg een gezipt prog, toen ik dat opende, kon je over al vinkjes voor weg halen of juist voor zetten dat stond in de Cp idee niet erg duikelijk waarschijnlijk heb ik het juist verkeerd om gedaan, want plots vloog mijn hele register voor bij...
ik zette de pc uit en dacht dan is het wel tegen te gaan , maar van af die tijd kan ik niets meer starten ik kom na lang starten in het opstart scherm zie welkom en mijn naam , klik er op en hij sluit gelijk af!.
Opstarten via F8, F1, F2 of F10 mochten niet baten.

Hoe kom ik nu weer in mijn pc.
Is er niet een herstel prog?
Diskettestation werkt ook wel maar ,...ik heb geen idee wat ik er in moet stoppen.

En of het doordraait.... grrrr

Wie o wie.
Ik heb de pc nodig voor mijn werk.

Hulpelose Babbeltje

Als je xp heb kan je toch met de cd een reperatie doen, heb je 98 kan je hem er overheen zetten.

Geplaatst door rama
Als je xp heb kan je toch met de cd een reperatie doen, heb je 98 kan je hem er overheen zetten.

Ik kan niet in het scherm komen, ik kom nu in middels iets verder maar eigenlijk nog nergens, ik kom in het opstart scherm van de veilige modus...na veel gepruttel en veel herstel pogingen.... komtie bij veilige modus op de naam administrator en mijn naam maar.. alsik er op klik sluit hij de pc gelijk af!!

B

Kan je geen systeemherstel doen? En heeft dat programmatje niet zelf een backup gemaakt. Is er een log waar je in kan kijken. Met de XP-cd kan je in elk geval opstarten.
Joop

Geplaatst door jepewe
Kan je geen systeemherstel doen? En heeft dat programmatje niet zelf een backup gemaakt. Is er een log waar je in kan kijken. Met de XP-cd kan je in elk geval opstarten.
Joop
Nee sorry zo ver kom ik niet, ik tik dit alleemaal vanaf de tweede pc in de kamer.
Momenteel krijgik alleen alsik opstart een scherm dat de problemen oplost, ik hoor wel geluiden van opstartenb en weer af sluiten maar meer zieik niet, even wasik in de veilige modus, maar kreeg daar alleen de namen te zien, die ik dan dapper aan klikte maar dan gingik direct weer in de afsluit stand, met de opstart cd van windows doet de pc niets!Hij rammelt wel maar start niet door, IN de bios kan ik wel komen maar daar schijnt het allemaal oke te zijn, het zit hem echt in het register daar zit het behoorlijk fout, HELP

Babbeltje... die hier stil van is!

Voor de zekerheid - als je in de bios bent heb je er dan voor gezorgd, dat de cd als eerste boot device is geslecteerd? Anders zal het niet lukken. Het register heeft niets te maken met de boot-up van de computer. Dat komt pas als XP het overneemt. De XP-cd laat het bestaande register links liggen en verzorgd een eigen omgeving met een eigen register. Daarom is het mogelijk om zelfs op een computer met een blanke harde schijf alle noodzakelijke dingen te doen om XP te installeren. Dus als eerste er voor zorgen dat de CDROM met daarin de XP-cd als boot device wordt gekoren, daarna kan je de zaak repareren.
Joop

Geplaatst door jepewe
Joop

Nee zelfs het opstarten wil niet echt, hij start niet door , in middels heb ik in de bios het opstart verhaalveranderd zo dat ie van cd0-rom kan lezen , koude start en windows cdrom er in .... maar ook dat werkt niet. de pc en ik krijgen og een kans....en anders moet ie maar weg naar iemand die het weer opnieurw er opkan zetten jammer van het vele werk!
Tips zijn welkom

Babbeltje

Geplaatst door jepewe
daarna kan je de zaak repareren.
Ik weet niet of er nog iets te repareren valt en ben bang dat het formatteren en opnieuw installeren wordt.
Ik heb het programmaatje Autoruns even bekeken.
Het vindt een heleboel zaken die niet verwijderd mogen worden, waaronder allerlei dll's - zie bijlage voor een gedeelte van wat gevonden wordt.
Alles staat ook allemaal al aangevinkt, dus één keer klikken op verwijderen en je computer is volkomen onbruikbaar geworden.
Computer Idee had hier wel wat beter voor moeten waarschuwen.
In het zelfde nummer van Computer Idee zie ik overigens in de rubriek "Voor nop" het programma HijackThis aangeprezen als tooltje om spyware te verwijderen. De enige waarschuwing die daarbij gegeven wordt is "Pas op dat u geen nuttige zaken verwijdert."
Op zich klopt dat wel, maar hier hadden ze toch beter kunnen aanraden het log door een expert te laten beoordelen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door babbeltje40
koude start en windows cdrom er in
Als je hiermee bedoelt dat je hebt opgestart en toen de cd-rom erin hebt gestopt, zou ik het eens andersom proberen.:)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Als je hiermee bedoelt dat je hebt opgestart en toen de cd-rom erin hebt gestopt, zou ik het eens andersom proberen.:)

Guus.

whaaaa nee ik had het al andersom , maar word er wel een beetje gaar van! waarschijnlijk enige oplossing... nog formarteren... heel jammer van onze vakantie foto's en mijn nieuw geschreven muziek!

de pc was laatste week oud jaar net geformateerd..!

iemand schreef...en spelende vrouw wat heb je nu geleerd... vond dat een beetje te ver gaan!! ik ben het inderdaad mee eens dat Computer idee, het wat beter had mogen uitleggen! of in iedergeval er bij had mogen schrijven , dat het voor gevorderde gebruikers was, ik vind mij zelf best gevorderd, maar dan let ik altijd ff wat meer op!! Het aan vinken en uit vinden van iets is ook een gewelidig probleem, wat is aan en wat is uit, als het er niet is is het uit ...staat ie er wel dan is het aan??

MAAR DAN NOG...

XP reageert niet met koude op start
Nog een optie en dan breng ik het ding weg!

Dell gaf nog een reinstall cd rom mee...misschien??

bedankt voor zo ver... als je nog iets weet....??

Babbeltje

Geplaatst door babbeltje40

whaaaa nee ik had het al andersom , maar word er wel een beetje gaar van! waarschijnlijk enige oplossing... nog formarteren... heel jammer van onze vakantie foto's en mijn nieuw geschreven muziek!

de pc was laatste week oud jaar net geformateerd..!

iemand schreef...en spelende vrouw wat heb je nu geleerd... vond dat een beetje te ver gaan!! ik ben het inderdaad mee eens dat Computer idee, het wat beter had mogen uitleggen! of in iedergeval er bij had mogen schrijven , dat het voor gevorderde gebruikers was, ik vind mij zelf best gevorderd, maar dan let ik altijd ff wat meer op!! Het aan vinken en uit vinden van iets is ook een gewelidig probleem, wat is aan en wat is uit, als het er niet is is het uit ...staat ie er wel dan is het aan??

MAAR DAN NOG...

XP reageert niet met koude op start
Nog een optie en dan breng ik het ding weg!

Dell gaf nog een reinstall cd rom mee...misschien??

bedankt voor zo ver... als je nog iets weet....??

Babbeltje

Na lang door zeuren, bleek er toch iets geheel mis te zijn met de videokaart, in tel on baord.... ik heb de pc weggebracht en alles is er af en er nieuwe weer op, enige mogelijk heid.

Dus probleem op gelost!

Bedankt allemaal voor de geboden hulp!!

Babbeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan